[Talk-cz] Dálnice v OSM versus OFM

Jan Martinec jan na martinec.name
Čtvrtek Červenec 20 09:31:21 UTC 2017

> [...]
>     starám se v CZ o projekt Open Flight Maps viz https://openflightmaps.org/live/
>
>     budeme brzy uvádět i mapu pro CZ. Při kontrole leteckých map mne zaujalo že
>     některé dálnice vidím v OFM jako silnice. například D5 je vidět OK a bývalá
>     R6 (silnice pro motorová vozidla) nyní taká dálnice tedy D6 je jako silnice
>     1 třídy.
>

>     Jelikož nejsem odborník na OSM prosím můžete se někdo podívat že např D6 ve
>     vše kusech tedy u Prahy, Lubence a u Chebu je zadána OK tedy například jako D5?
>
>     Samozřejmě že problém vůbec nemusí být v OSM ale může být na straně OFM

Dobrý den,

zběžným pohledem na řečené úseky D6 vidím všude otagováno jako
highway=motorway, což značí dálnici; jakým způsobem zjišťuje OFM, že je
daná silnice dálnicí? (Z hlediska zobrazení mi připadá relevantní počet
pruhů a jednosměrnost, spíše než právní klasifikace - třeba taková
silnice I/4 od Chuchle po Jíloviště vypadá ze vzduchu úplně stejně jako
dálnice D4 z Jíloviště na Příbram, a přitom na zemi je to jenom silnice
první třídy)

> Ahoj,
>
> když kouknu na mapu openstreetmap.org, tak se tam ty kousky vykreslují jako
> dálnice. Nemůže to být tím, že máte v OFM starší data?
>

> Marián

To by musela být nějaká extra vyzrálá data: třeba do toho Lubence jsem v
OSM šťoural při otevření v listopadu 2015 (a ověřoval jsem přetagování
na dálnici 2016). Ale napadá mě, jestli nespoléhají na tag
motorroad=yes, ten není úplně všude (spíš ho vídám u sjezdů jako
highway=motorway_link, motorroad=no), nebo na nějakou jinou kombinaci tagů.

Zdar,
Honza "Piškvor" Martinec