[Talk-cz] feráta vs řetěz

Mikoláš Štrajt strajt9 na seznam.cz
Pondělí Červenec 31 07:58:27 UTC 2017

Zdar,

četl jsem dnes ráno článek o ferátách (https://cs.wikipedia.org/wiki/
Zajištěná_cesta) a vzpoměl jsem si na jednu podobnou věc - úsek turistické
cesty, který vede po tak strmé skále že je tam pro jistotu řetěz. Tuhle věc
jsem třeba viděl u Kocáby pod Masečínem (tj. přibližně tady - http://maps.
svita.cz/pkggq).

Není to klasická (obtížná) feráta, protože k průchodu tohoto úseku cesty
nepotřebujete horolezecké vybavení. Přijde mi spíš že je to taková zkratka -
těm, co to značili, se asi nechtělo tento krátký úsek cesty vysekávat do
skály, tak tam dali řetěz.

Přesto je to celkem překážka a mám pocit že jsem tam jednou potkal dost
naštvaný cyklisty. Na tomto konkrétním místě je to navíc vylepšeno o to, že
se tomuto místu dá vyhnout po druhém břehu, takže by bylo fajn to zanést do
mapy.

Potkali jste někde něco podobného? Pokud ano, jak jste to zanesli do mapy?

Zdraví

--

Severák