[Talk-cz] Církev bratrská - denominace OSM?

Karel Volný kavol na seznam.cz
Úterý Březen 21 14:24:02 UTC 2017

zdar,

> Prosazuju takovou úroveň zobecnění, která je v datech nějakým způsobem
> *užitečná* i člověku, nejen stroji, který si předzpracuje "EVKdFSMiD je
> podmnožina pastafariánů."

jednak stále nechápu ten způsob užitečnosti v tomto případě, a jednak snad od
toho ten stroj máme

z nějakého důvodu se dohodlo, že se do denomination budou dávat konkrétní
církve a ne jejich nadmnožiny, proč tedy to zařazení do nadmnožiny nechceš na
tom stroji nechat a chceš v ČR zavádět jinou dohodu?

> Klasifikovat evangelické církve v situaci, kdy u nich máme doslova
> *jednotky* tagů[0]

tak jistě, máme to zmapovaný blbě, např. ty jednotky u
"Církev␣československá␣husitská" a "hussite" by nejspíše měly přispívat k
desítkám u "czechoslovak_hussite"

každopádně to, že je něčeho málo, ještě nevidím jako důvod k zobecnění

vem si takovýho nosorožce ...

nosorožců tuponosých jižních je asi 20000, severních jsou poslední 3 kusy

zoologové by tě asi hnali, kdybys jim řekl, že rozlišovat severního nebudeš,
protože jich jsou jen jednotky

jistě, pro školáčka v zoo je to prostě nosorožec, nebo možná jen "tlustý blbý
zvíře", ale je ten školáček důvodem pro správce, aby na cedulku u ohrady
nenapsali, že je tuponosý a severní?

(ok, nosorožec není dobrý příklad pro analogii "EVKdFSMiD je podmnožina
pastafariánů", ale existuje spousta zvířat, která se jmenují úplně jinak než
jejich rod, akorát tam mě zas nenapadá příklad s jednotkama kusů ;-))

navíc to vede na otázku podle čeho to chceš klíčovat, jak stanovit ten
významný počet - jednotky, tedy míň než deset, nerozlišujeme, a když někdo
někde narazí na jedenáctý výskyt téhož, tak to teda přetagujeme? (a jak se
dozvíme, že už je to jedenáctý, když těch deset předchozích není otagováno
specificky?)

> mi připadá jako matoucí (viz tady to zmatení jazyků u CB
> a ČCE, a to jsme se ještě nedostali k *Jednotě* Bratrský - zas nějaký
> Brethren! - natož třeba Ochranovskýmu seniorátu). Z pohledu UX mi připadá
> logičtější "co je to za kostel?
> římskokatolickej/protestantskej/pravoslavnej" než
> "vinohrady_brethren_reformed_in_1991" ("hm, aha, cože"). Právě toto snad
> odpovídá na otázku "k čemu to v praxi bude."

no, mně to právě moc na tu otázku neodpovídá ... jak je mi taková informace
užitečná?

co mě napadá ...

jako protestant můžu praktikovat ceremonie kdekoliv, jako pravoslavnej tuším
taky(???), takže zbejvá, že jsem katolík a hledám kterej kostel je ten
správnej

jenže

a) na obecný mapě to stejně nevidím, musím se začít hrabat v datech, hurá

ok, tak napíšu nějakou query, která mi vyselektuje "denomination=catholic"

ouha, jinej kraj, jinej mrav, někdo taguje podle doporučení

"Even though there are no denominations within the Catholic Church, please use
denomination=greek_catholic, denomination=roman_catholic, or other rite as
appropriate, if known"

hm, ok, tak vyselektuju "denomination=*catholic"

ouha, tohle mi nebere "denomination=maronite"

v tuhle chvíli už pěním a hledám/napíšu si appku, která prostě vezme všechno
pod "Churches and rites in union with the Catholic Church" v definici tagu

a jsme u toho strojového zpracování z prvního odstavce, a nevyhrabeme se z
něho, dokud někdo neprosadí omezení hodnot tagu ... což je IMHO globálně
neprůchodné

b) jsem militantní římskej katolík

data/moje appka nerozlišuje dopodrobna, pošle mě 3 km do nejbližšího
greek_catholic

na místě zjistím, že 3,1 km na opačnou stranu z původní pozice je
roman_catholic

zuřím ...

^ tímto se nechci dotknout ničího náboženskýho cítění, pokud jsem něco napsal
blbě, pak se omlouvám (zejména tolerantním římskejm katolíkům, ale uznejte, že
'militantního pastafariána' bych v příkladu těžko mohl použít), protože já
typicky končím u "nějakej kostel" a jestli
"římskokatolickej/protestantskej/pravoslavnej" mě zajímá asi tak stejně, jako
jestli "church_of_brethren" nebo "unity_of_brethren", tudíž se tomu snažím
přijít na kloub, proč na jednom záleží a na druhém ne ...

> Jinak značka kostela plyne z amenity=place of worship + religion=christian;
> zda to nějaký renderer ještě *dále* specifikuje podle denomination, nevím.

no právě ... čili v tom nejviditelnějším případě je změna v UX nulová

kontext, kontext ... řády nejsou církve

K.