[Talk-cz] Jak zadám přesné souřadnice (WGS-84 nebo S-JTSK)

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Listopad 8 08:00:03 UTC 2017

---------- Původní e-mail ----------
Od: Michal Poupa <michal.poupa na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 8. 11. 2017 8:33:34
Předmět: Re: [Talk-cz] Jak zadám přesné souřadnice (WGS-84 nebo S-JTSK)
"

díky za radu

Ztáhl jsem si ten JOSM. Souřadnice tam dokážu zobrazit ale nikoliv zadat
přesně - editovat.... musel jsem ten pomník taht myší a trefit to ... je
velmi divné že taková věc jako souřadnice ve WGS-84 nelze přímo editovat ..

"

Napadají mne tři postupy:

1) vytvořit si nový uzel na zadaných souřadnicích (Ctrl+Shift+L) a pak na
něj přetáhnout (se stisknutým Ctrl) pomník. Dojde ke sloučení uzlů, přičemž
JOSM ponechá starší uzel, tedy jen aktualizuje souřadnice. Udělá přesně to
co chceš.

2) stáhnout si v JOSM data oblasti s pomníkem, uložit do souboru a následně
to XML editovat v normálním textovém editoru. Jen je potřeba přidat na daný
uzel flag, že na něm došlo ke změně.

3) podobně jako 2), ale použít Level0 editor: https://wiki.openstreetmap.
org/wiki/Level0 Možnost editace v textovém editoru zůstává, ale vše kolem
řeší ten editor.

Přihlásíš se, do pole nahoru zadáš n<OSM_ID_uzlu>, dáš download .osm, změníš
souřadnice, zvaliduješ a nahraješ.