[Talk-cz] Hlášení budov (Was: Fungující transformace z Křováka!)

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Středa Listopad 8 17:19:11 UTC 2017

ad hlášení budov

zkoušel jsem reklamaci toho, co nás trápí nejvíce, a to jsou IMO chybné geometrie budov. Navrhnout novou geometrii v rámci reklamace nelze (pochopitelně).

Zkusil jsem reklamovat 3 chybné geometrie v mém okolí, tedy vím na 100%, že jsou geometrie špatně. Vytvořil jsem XML s reklamací (příloha) a do poznámky napsal, že je chybně geometrie. XML je validní, ale bohužel dostal jsem jen hlášku:

"Vaše žádost neobsahovala žádnou reklamaci, kterou bychom mohli akceptovat." :-(

takže obecná reklamace nefunguje, musí být konkrétní, například navržení nového definičního bodu.

No teď mě napadá, že přes ten definiční bod by se to dalo někdy protlačit. V uvedeném příkladu by to možná šlo. Je tam další podmínka, že nový definiční bod musí ležet alespoň 5m od stávajícího a na polygonu budovy či identifikační parcele. Nj, jenže návrhy nových definičních bodů v DB nemáme.

Na obrázku jsou ty 3 budovy, které jsem zkoušel reklamovat. Hvězdy jsou definiční body, žluté hvězdy jsou definiční body, které by se měly posunout. Do poznámky pak napsat, že je špatně geometrie budovy? V tomto případě body leží uvnitř chybného polygonu budovy a leží na identifikační parcele (jak teď, tak by ležely i po přesunu).

Zkusím toto poslat ještě jednou s těmi přesunutými definičními body a dám vědět výsledek.

Z ostatních reklamovatelných věcí bychom asi mohli využít jen zrušení budovy. Co se dá reklamovat je pěkně popsané v poznámkách přímo ve vzorovém XML na http://reklamace.cuzk.cz/formular/www/info/hromadna_reklamace_ruian.xml

Ještě bych mohl vzít databázi a hromadně vyreklamovat situace, kdy definiční bod leží úplně jinde než vlastní budova, ale takový select si přeci mohou napsat sami.

OK. Dejme tomu, že bychom zahájili odesílání reklamací na ty zbourané budovy. Původní myšlenka byla, že to tam budu čas od času posílat sám. Teď se mi jeví jako výhodnější udělat to tak, aby si reklamace posílal každý sám. Představuji si to tak, že by se vytvořila reklamační sada. Uživatel by si vybral své vlastní označené budovy k reklamaci, z toho by se vytvořil reklamační XML a zároveň by se této reklamační sadě přidělilo nějaké ID. Měli bychom sledovat stav reklamace, tedy něco jako:

- reklamační soubor vytvořen
- reklamační soubor předán ČÚZK
- reklamace ukončena

Asi by měla být i možnost z reklamační sady odebírat jednotlivé budovy nebo určovat, jak reklamace dopadla (OK, odmítnuta pro formální chybu, ... ???)

A jak to naprogramovat, aby to bylo user friendly?

@Marián, prosím tě, mohl bys udělat něco se svým mailovým klientem? Ve tvých zprávách se nedá najít co je citace a co píšeš nově. Je to opravdu nepřehledné. Díky :)