[Talk-cz] Posouvání adresních bodů (Was: Adding housenumbers with StreetComplete)

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Pondělí Listopad 13 15:14:02 UTC 2017

Ahoj,

no jasně, pokud vidíš, že je adresní bod špatně, tak ho posunout.

Adresní bod nemusí být ve středu budovy. Ideální je na vchodu. Tak by to mělo být v RUIAN.

Robot ty "chytré" posuny nedělá od začátku importu, protože v dávných dobách jsme si mysleli, že RUIAN je svatý a zaručeně vše správně :-). Teprve postupem času se nalézaly ty chyby, co v něm jsou a dopilovával se ten algoritmus, jak co nejlépe zautomatizovat umístění adresního bodu.

Co by šlo udělat, je pustit stávající algoritmus na celou ČR a nechat si vygenerovat varování. Je otázkou jaká varování. Případů, kdy adresní bod v OSM je na jiné pozici než v RUIAN budou statisíce. Případů. kdy je adresní bod dále než 10 metrů od budovy budou desetitisíce. ?

Zkráceně - prioritu má umístění adresy tak jak je v OSM. Teprve když to vypadá, že je to divně, zkouší se umístění bodu z RUIAN. Tam se testují vzdálenosti od polygonu budovy či definičního bodu, zda adresa neleží na jiném domě než ke kterému patří apod. To by se vše dalo a prohnat tím znovu celou ČR. Jen by na následné ruční procházení byl potřeba dost velký a výkonný tým :-).

O reklamacích adresních bodů jsme, pokud vím, zatím neuvažovali. Když se koukám na popis na ČÚZK, tak tam se dá reklamovat prakticky všechno a tedy by to šlo určitě snáze než reklamace stavebních objektů. Adresy naštěstí nemají jinou geometrii než definiční bod :-).

Dotáhnu ty reklamace budov do podoby, jak jen to bude možné (tedy myslím hlášení těch neexistujících). Ty chybné geometrie je běh na dlouhou trať. Buď by museli začít přijímat takový typ reklamace a nebo to táhnou přes tu změnu definičního bodu. Tam ale může být problém s tím, abychom dokázali posunout definiční bod o více než 5 metrů, aby reklamace byla přijata. Třeba u těch rozřezaných budov je definiční bod +- správně.

Pak můžeme uvažovat o reklamacích adres.?

Petr