[Talk-cz] Používání railway=junction

Radek Svoboda radek.svob na email.cz
Úterý Listopad 21 18:37:04 UTC 2017

Ahoj všem,

chci si ujasnit používání tagu railway=junction. Železniční mapovací
"kuchařka" [1] jej zmiňuje v definici uzlu železniční stanice s obecným
popiskem "Spojka dvou tratí. "

V ČR jsem zatím narazil na dva dost různé druhy použití:

1) u odboček na širé trati, např. Odbočka Odra https://www.openstreetmap.
org/node/3261711043

2) pro spojky dvou tratí, např.  Blažovická spojka https://www.
openstreetmap.org/node/3321576509

Myslím, že by stálo za to použití sjednotit. Osobně se mi spíše zamlouvá
první možnost, protože odbočky více odpovídají definici žel. uzlu - např.
mají ref. číslo. Pro spojky tratí, které mohou být i docela dlouhé, by se
spíš hodila relace (např. přes dva uzly odboček a vlastních cest/kolejí).
Jak to vnímáte vy?

Díky,

Radek

[1] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:WikiProjekt_%C4%8Cesko/Zna%C4%8
Den%C3%AD_kolejov%C3%BDch_trat%C3%AD#Uzel_.C5.BEelezni.C4.8Dn.C3.AD_stanice