[Talk-cz] highway=track v landuse=residential?

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pondělí Říjen 23 10:07:35 UTC 2017

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Machek <pavel na ucw.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 23. 10. 2017 11:29:42
Předmět: Re: [Talk-cz] highway=track v landuse=residential?
"Ahoj!

On Fri 2017-10-20 09:50:28, majka wrote:

> [...]
polní cesty, které jsou zároveň příjezdovky k chatovým oblastem.

> [...]
> zastavěných oblastech" z toho jednoznačně čtu. Fakt jsem NIKDE nenašla
> nic jiného, a hledala jsem poctivě co to dalo. V Pravidlech pro Česko
> "track" řešený není. Zcela upřímně by mě odkaz správným směrem
> potěšil.
>
> A prosím Tě, kde bydlíš a pohybuješ se, že očekáváš, že ulice
> (residential) nebude kvalitou polňačka mezi barákama, o chodnících
> nemluvě? Sice se hodně změnilo a mění, ale tohle opravdu není všude
> ani vzdáleně pravda. A opravdu nemusíš daleko na venkov - vím o dost
> takových v místech dosažitelných MHD krajského města, stačí kousek

Mapu chcem uzitecnou, ze? Tak necht je asfaltova vec mezi barakama
znacena jako highway=residential, a bahnita vec mezi barakama jako
highway=track.

Cely svet to tak znaci, jestli wiki tvrdi neco jineho, necht je
opravena wiki.
Pavel
"

Na druhou stranu, k čemu vlastně máme tag surface=*?  Polňačka může být
asfaltová a příjezdovka jen štěrkem vysypaná, nebo dokonce jen hliněná.

Taky docela často narážím na bývalé "polňačky" aka příjezdové cesty/ulice,
které jsou už dlouho asfaltové, ale nikdo je ještě v OSM naktualizoval.

Neříkám tak nebo tak, já sám v tom nemám občas jasno. Něco značím
residental, něco service (driveway) a něco track. Vždy dle situace.