[Talk-cz] highway=track v landuse=residential?

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pondělí Říjen 23 10:36:31 UTC 2017

čus,

> Mapu chcem uzitecnou, ze? Tak necht je asfaltova vec mezi barakama
> znacena jako highway=residential, a bahnita vec mezi barakama jako
> highway=track.
>
> Cely svet to tak znaci, jestli wiki tvrdi neco jineho, necht je
> opravena wiki.

+1

plně souhlasím, a historicky to tak bylo

já jsem se toto rozlišení highway naučil, když jsem do OSM přišel, takže
zjevně muselo dojít k nějaké změně pravidel, tak jsem koukal a zjistil, že
teprve v listopadu 2014 bylo do popisu track přidáno[1], že se to nemá
používat v zastavěných oblastech, že prý by to bylo mapování pro renderer

jenomže toto pseudovysvětlení koliduje s jiným principem, a to že mapujeme
realitu, a ne nějaké zbožné přání, že tady vede v územním plánu hranice
rezidenčních pozemků a tudíž vše uvnitř je residential bez ohledu na fyzický
stav věcí

jestliže residential[2] říká "This tag is used for roads ...", tak když se
podívám na Wikipedii[3], co si anglicky mluvící má představit jako 'road',
dočtu se: "A road is a thoroughfare, route, or way on land between two places
that has been paved or otherwise improved"

hm, tak to mám brát tak, že vede-li rozježděný bláto mezi barákama, a někdo
tam do těch největších děr občas nasype cihlovou drť, tak už to je "otherwise
improved" a splňuje to představu "road"? - to asi ne ...

na druhou stranu, dá se argumentovat, že definice "track" nesedí kvůli tomu
"mostly agricultural use", ale posuzovat tento případ podle využití mi přijde
naprd, protože
a) jako člověka čtoucího mapu mě moc nezajímá, a jako mapper asi ani nemám k
dispozici informaci, jestli 51% ("mostly") jízd po dané cestě jsou traktory na
pole a 49% osobáky do sousední vsi nebo jestli to je naopak 49 vs 51
b) stejně tak je docela jedno, jestli je cesta rozježděná do neprůjezdna
zemědělskou technikou nebo něčím jiným
c) jak píše Pavel, "celý svět to tak značí", tagování track/tracktype je
zažrané (cca 40% track má tracktype, jenom 15% highway má surface) - a navíc
podstatně jednoduší, fláknout nějaký přibližný stav cesty je trivka, řešit pro
každý segment surface je občas na palici (na louce tráva, v lese jehličí)

K.

[1] https://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Tag:highway
%3Dtrack&diff=prev&oldid=1111816

[2] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dresidential