[Talk-cz] Import dat do QGisu

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Září 6 07:04:54 UTC 2017

Ahoj,
pár lidí kolem GISů se tu pohybuje (Jáchym), ale nevím jak jsou na tom s
časem. Zkusil bych ještě OSGeo konferenci http://mailman.fsv.cvut.cz/
mailman/listinfo/freegeocz
Třeba bude někdo vědět.

Pokud bude nějaký problém OSM, jsme jedno velké ucho ;-)

Marián

---------- Původní e-mail ----------
Od: Vladimír Semotán <semotanv na gmail.com>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 5. 9. 2017 16:36:43
Předmět: [Talk-cz] Import dat do QGisu
"

Zdravím,

přihlásil jsem se do této konference, protože hledám radu. Pokud jsem
přehlídl nějaká pravidla, nebo budu působit svým prvním příspěvkem jako
někdo, kdo jen bere, ale nic nedává, omlouvám se předem. Na druhou stranu,
pokud se mi podaří problém vyřešit, budu mít pravděpodobně OSM data ČR na
očích řadu týdnů a třeba mohu být i něčím užitečný. Třeba. Jedná se o 3D
vizualizaci s použitím detailních ortofot.

Tedy:
Rád bych využili OSM data v práci, ale nedaří se mi je správně importovat do
QGisu. Viz: https://gis.stackexchange.com/questions/254282/importing-large-
osm-data-to-qgis-failed-using-quickosm-spatiallite-layer-or-ad/254325#254325
(https://gis.stackexchange.com/questions/254282/importing-large-osm-data-to-qgis-failed-using-quickosm-spatiallite-layer-or-ad/254325#254325)

Stáhl jsem balík z Geofabrik.de. Aktualizoval QGis i QuickOSM plugin. Mám
celkem dobré PC (core i7, 16GB RAM, SSD disky..., Win 10 pro).

V první fázi se chystám importovat budovy:

- Mělo by fungovat "přidat vektorovou vrstvu" z menu. Ale to ukazuje 0 prvků
(linie, polygony i body)

- Měl by fungovalt import souboru přes QuickOSM plugin. Ale ten, zdá se,
skončí úspěšně pouze u menšího balíku dat.

- Import přes SpatialLite vrstvu sice importuje vše, ale díry v polygonu
(nádvoří domů) jsou špatně a krom toho chybí atributy (tagy) z relací.

- Import přes PostGIS vrstvu imprtuje vše, dokonce nádvoří domů jsou
vpořádku, ale opět schází atributy jako "building:levels" nebo ruian
atributy.

Jsem z toho trochu zoufalý. Googlím již několik dnů, zkouším importy přes
noc, snaha by byla, úspěch nevalný. Nyní jsem se rozhodl, že se zkusím ptát.
Věděl-li by někdo, kudy do toho, budu mu vděčný.

Díky a přeji pěkný den!

Vladimír.