[Talk-cz] ruian budovy - kudy začít? (Was: Import dat do QGisu)

Jiří Komárek xkomczax na centrum.cz
Středa Září 6 13:02:23 UTC 2017

Ahoj,

je to prosté: stáhneš si do JOSM RÚIAN plugin (jmenuje se "​pointInfo"),
přidáš si vrstvy:

tms:http://tile.poloha.net/budovy/{zoom}/{x}/{y}.png

tms:http://tile.poloha.net/budovy-todo/{zoom}/{x}/{y}.png

, kde první vrstva je se všemi budovami a ta druhá s budovami, které
nejsou v OSM, ale jsou již dostupné z RÚIAN. Vybereš si nějakou oblast
(já to dělám tak, že odzoomuji, vypnu všechny vrstvy až na výše zmíněné
"budovy-todo", podívám se, kde je vedle sebe hodně modrých (=
nezmapovaných) budov, tuto oblast si stáhnu (většinou to dělám po
vesnicích) a jdu mapovat.

Samotné mapování probíhá tak, že se zapnutým pluginem (klávesová zkratka
"T") klikáš doprostřed budov a ty se trasují (či retrasují, pokud tam
již nějaká budova předtím byla).

Při mapování je samozřejmě fajn používat mozek, tj. mít zapnuté
satelitní snímky a dívat se, kde ty domy jsou a kde nejsou (v RÚIANu
jsou často i budovy, které již neexistují či nikdy neexistovaly) a
naopak není moc fajn svým trasováním rozbíjet práci někoho jiného (třeba
když jsou budovy dělané ručně, ale včetně různých kůlniček nebo jinak
upravované domy)