[Talk-cz] historická centra

Jan Macura macurajan na gmail.com
Čtvrtek Září 14 18:05:04 UTC 2017

> Nová zástavba (ale opravdu velmi nová) má v RUIAN datum počátku, podle
> mého snad datum kolaudace, (...)

podle mých znalostí bych odhadoval, že start_date převáděné z RÚIANu do OSM
je spíše datum zápisu do Katastru nemovitostí. A zřídka bude uváděno před
rokem 1998, takže u jen u opravdu nových budov.

K jádru problému: jestli ty data předzpracováváš v GISu, jak jsem pochopil,
přijde mi jako nejjednoznačnější rozlišení městské zástavby od "venkovské"
či satelitní/panelákové, držení uliční čáry. Tj. jestli jsou jednotlivé
domy nalepeny hned na sebe podél cesty nebo stojí samostatně. Dokážu si
představit nějakou prostorovou analýzu, ve stylu "budovy, které mají 50 %
nebo více půdorysu souběh s jinou budovou, pak jsou v městské části, jinak
ve venkovské". A pak ze shluků udělat polygony. Jenom brainstorming, asi to
bude docela výpočetně náročný....

H.