[Talk-cz] Data ze ZÚ

jzvc jzvc na tpfree.net
Středa Duben 25 20:38:50 UTC 2018

Dne 25.4.2018 v 15:48 Marián Kyral napsal(a):

> [...]
>     Podmínky pro přístup a užití: Výdejní jednotka není stanovena.
>     Podmínky pro přístup a užití: Bez poplatků.
>     Omezení veřejného přístupu: jiné omezení
>     Jiná omezení: Opětovnému využití dat zpřístupněných službou pro
>     obchodní účely je zamezeno začleněním ochranných znaků (copyright
>     ČÚZK).
>     Jiná omezení: Podmínky užití viz Obchodní podmínky ZÚ
>     Bezpečnostní omezení služby
>     Klasifikace: neklasifikované
>

> Nejsem právník, těm to možná smysl dává, ale mi, jako programátorovi,
> to teda smysl nedává. Buď tam podmínky jsou nebo nejsou. Nebo není

Me to smysl dava ten, ze ty fotomapy muzes pouzivat dle libosti bez
omezeni, jen nemuzes vzit ty obrazky jako takovy a nekde je prodavat (by
me zajimalo proc by nekdo kupoval neco, co je volne na webu) jako svoje
(a i to by se podle me dalo uspesne napadnout - tedy ne to, ze bys je
prohlasil za svoje, ale to ze je nemuzes postahovat a vyuzivat
komercne). Jinak v tech obchodnich podminkach neni ani zminka o zadnym
dalsim omezeni, je tam jen par veci na tema prodeje dat, ale nikoli
fotomapy - protoze pomerne logicky, proc by nekdo kupoval neco, co je
volne na webu.

A toto je prave to, o cem se vede opakovane polemika trebas i tu v
konferenci.