[Talk-cz] WeeklyOSM CZ 436

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pátek Prosinec 7 21:45:55 UTC 2018

On 07. 12. 18 20:37, majka wrote:

> [...]
> souvisí, ale nedávno jsem pracně upravovala polygon nemocnice, který
> byl na silnici nalepený naprosto stejně. Fakt není rozumné čekat, že
> tu silnici nikdo neupraví, nerozstříhne a já nevím co ještě.
> Průšvih je ale spíš multipolygon tvořený spoustou vnějších cest,
> například tenhle les <https://www.openstreetmap.org/relation/1458171>
> u Lenory. Editace něčeho takového je totiž na mrtvici - musí se
> hlídat, jestli ty jenotlivé kousky mají nějaký jiný význam a jaký.
> Navíc to bývá různě nalepeno na něco jiného, takže většina lidí od
> toho uteče, případně to neúmyslně rozbije.

Kupodivu mi jak to náměstí, tak i ten les přijdou docela v pohodě.

Převést náměstí na něco rozumnějšího je jen otázka nakreslení nového
obrysu, jehp přidání do multipolygonu a následné vyházení těch outer kousků.
U toho lesa pak záleží, co přesně s ním potřebuješ udělat.

> Dotaz přes overpass turbo, co je zmíněný u toho německého návrhu, toho
> najde poměrně dost. Ten první dotaz vytahuje multipolygony s více než
> 20 cestami jako outer, ten druhý multipolygony, které jako ohraničení
> používají silnice.
>
> Podobný problém jsou hranice katastrálních území, které jsou
> definované cestami "highway" - např. tady
> <https://www.openstreetmap.org/way/179269129#map=14/49.8126/13.3495> si
> to říká o to, aby někdo tu polní cestu posunul nebo vymazal, a tím
> rozbil ty katastry.

Tohle je zcela určitě špatně. Po celé hranici ta cesta určitě nevede.
Takže smazat highway=track a případně nakreslit tu cestu tak jak
skutečně probíhá.

Marián