[Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

marek polakmarek na centrum.cz
Neděle Prosinec 9 18:37:02 UTC 2018

Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic Earth s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře. https://www.openstreetmap.org/way/653782922

Marek Polák

> Od: "mahdi1234" <mahdi1234 na centrum.cz>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 09.12.2018 18:26
> Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace

Ano, Magic Earth umi napriklad zminenou vehicle:conditional=no i samozrejme speed limit v ruznych smerech :)

 Zatim neumi conditional speed napr https://www.openstreetmap.org/way/549629289 <https://www.openstreetmap.org/way/549629289> - reportoval jsem. Celkove s ME je dobra komunikace (jsem betatester), ale nejde mi tady ted o konkretni aplikaci, spis to resit systemove na nasi strane, at to delame stejne a pak muzeme resit svoje oblibeny navigace.

 mahdi

 marek wrote on 12/09/2018 05:51 PM:A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny zpracovávat tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který také jede na těchto mapách a ten není schopen ani rozlišit max speed pro ruzné směry cesty a bere jen větší rychlost.

Marek Polák

cau,

 Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
 pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:

 #1 - Zruseni komplet pristupu

 access=no

 #2 - Podminene na danou dobu napr.

 vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)

 #3 - nekdy vidim i znaceni jako construction

 Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
 Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
 jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
 access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.

 Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
 jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
 situace s trafficem taky neni idelani:

 traffic zdarma:

 Magic Earth
 Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)

 placenej traffic:

 MapFactor
 Karta GPS

 a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
 taky nema traffic.

 Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
 vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
 Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
 vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.

 Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
 uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
 priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).

 mahdi