[Talk-cz] Ivan Petrovič [was: Re: Nedělitelné mezery v názvech ulic]

Karel Volný kavol na seznam.cz
Úterý Únor 13 08:33:20 UTC 2018

zdar,

> Díky Majko za odkaz a nakonec i za tu I. P. Pavlova. Vážně jsem za svůj už
> poměrně dlouhý život, neslyšel o nikom kdo by místo ípé Pavlova mluvil o
> náměstí Ivana Petroviče Pavlova. Nevím co na to cizinec, který přijde
> metrem na I. P. Pavlova a naráz se ocitne na náměstí s podivným dlouhým
> jménem. Dovolím si tvrdit, že většina evropanů zná lépe slintající psa pana
> Palova, než jeho křestní jména.

tak naokraj, cizinec z Moravy bude stejně hledat, kdeže je tady ten "Slinták",
na kterým má vylézt z "krtka"

já jsem zase nikdy neslyšel, že by někdo mluvil o "ípé Pavlova", páč je to
"Pavlák" (po vzoru "Karlák" nebo "Staromák"), popř. "Ípák" nebo "Ípáč" (a
jezdí se tam samozřejmě céčkem)

ale nestrávil jsem v Praze zas tak dlouho, a věřím, že kdybych se potkal s
nějakou ruskou komunitou, tak ti naopak "Ivana Petroviče" budou preferovat,
pokud vím, je to u nich tak nějak zvykem radši než příjmení ...

K.