[Talk-cz] Ivan Petrovič [was: Re: Nedělitelné mezery v názvech ulic]

Jan Martinec jan na martinec.name
Úterý Únor 13 10:48:16 UTC 2018

Dne 13.2.2018 v 09:33 Karel Volný napsal(a):
> zdar,

> tak naokraj, cizinec z Moravy bude stejně hledat, kdeže je tady ten "Slinták",
> na kterým má vylézt z "krtka"
>
> já jsem zase nikdy neslyšel, že by někdo mluvil o "ípé Pavlova", páč je to
> "Pavlák" (po vzoru "Karlák" nebo "Staromák"), popř. "Ípák" nebo "Ípáč" (a
> jezdí se tam samozřejmě céčkem)
Tak v loc_name bývá kde co (a zrovna flame o tom, jaká je Jediná Správná
Přezdívka pro IPP, a co je heretický nesmysl, který jáá nikdy neslyšel,
je velmi specifické pražské téma, o kterém se lze bez výsledku hádat
neomezeně dlouho); o přezdívky u name=* snad nejde.

> ale nestrávil jsem v Praze zas tak dlouho, a věřím, že kdybych se potkal s
> nějakou ruskou komunitou, tak ti naopak "Ivana Petroviče" budou preferovat,
> pokud vím, je to u nich tak nějak zvykem radši než příjmení ...
To už je naprostý věštění z čajových lístků, co-by-kdyby po vzoru "na
Smíchově prostě je stanice metra Angel, respektive Engel, _protože mi to
připadá logický_, byť jsem ten název právě dovymyslel." Navíc ono to ani
v ruštině logický není: křestní jméno a patronymum se používá pro osobu,
ale ne pro ulici pojmenovanou po osobě: spisovatel byl Nikolaj
Vasiljevič, ale ulice je Gogolevský bulvár:
https://www.openstreetmap.org/way/30475662 (teda pokud se názvům ulic dá
věřit a není to taky nějaký jazykobrusičský výmysl :D ;))

Kromě toho, i pokud by to takto existovalo, tak by to šlo do
loc_name:ru, souvislost s name=* je hodně slabá.

Zdar,
HPM