[Talk-cz] Schránky - statistiky (aka progress meter ;) )

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Únor 22 08:04:59 UTC 2018

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Vozdecký <vop na seznam.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 21. 2. 2018 10:25:48
Předmět: Re: [Talk-cz] Schránky - statistiky (aka progress meter ;) )
"
Ahoj,
věnoval jsem se tomu chvíli a předkládám nějaké poznatky z pohledu "řadového
mappera":

- než jsem pochopil, co mám přesně dělat, navzdory popisu na Taskmanu jsem
tápal - pomohl mi až telefonát s Mirkem Suchým, nechápal jsem do té doby
některé nuance, např. že Taskman je jen na zabarvování čtverečků, že
porovnání v POI importeru je jen "jednosměrné" (viz níže) atp."

Asi se předpokládá, že o Taskmanu něco víš ;-)

"
- (jednosměrnost) v POI importeru vidím vizualizované jen ty schránky, které
jsou v externí datové sadě České pošty? Tedy pokud oni něco nemají a my ano,
je to nějak vizualizováno?"

Ano. POI-Importer funguje tak, že externí data jsou správně. Vizualizaci
dat, která v datasetu nejsou neumí (a asi by bylo trochu komplikované to tam
dopsat).

Nicméně plánuji přidat do statistik stránku s přehledem nespárovaných
schránek (jsou v OSM, ale nemají ref, nebo mají jiného operátora).

"
- v POI importeru jsem chvíli tápal a objevil jeden neduh - nalezl jsem
schránku, která se zprvu označí šedým špendlíkem a když se špendlíky
zabarví, tak tento zmizí (asi nemá definovanou barvu). V praxi tzn, že
nevidím všechny špendlíky (zmizí mi před očima a nevím, které to byly) - viz
http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/#map=18/49.1881/16.5363&datasets
=CZECPbox&settings=hideCompletePOI
"

zodpovězeno dříve, hint: hideCompletePOI

"- údaj collection_times=* lze do OSM zadat buď jako údaj uvedený v jejich
databázi, nebo údaj uvedený na schránce. Z nějakého důvodu je na schránkách
uveden daleko přesnější čas (např. pro celou část města je uveden v databázi
jednotný čas - nejspíše čas, kdy pošťák začne schránky objíždět, např. 16:
00, ale na jednotlivých schránkách je např. 17:02). Který čas je pro nás
"správnější" pro uvedení do OSM?
"

Asi ten co je na schránce. Jenže pak to začne házet rozdíly :-(

Výhledově by asi bylo fajn, kdyby si toto ČP zpřesnila. Ale oni zatím ani
nemají všechny souřadnice :-D

"- údaje o adresách a poznámky jsou v DB pošty docela zajímavé - nebylo by k
něčemu, přebírat do OSM i ty poznámky? Jde často o upřesnění, které může
pomoci schránku nalézt (stojan u zastávky MHD apod.)"

Taky jsem už nad tím uvažoval, mohlo by se to dát jako text do klíče
description=*. Již propojené schránky můžeme aktualizovat hromadně.

Jak to vidí ostatní?

"
-
- při projití ca 5-10 schránek jsem prakticky u každé nalezl nějaký rozdíl v
externích datech ČP a datech OSM. Nevím, jak detailně a jak efektivně toto
"hlásit". Píšu to do mailu, do teď jsem s tím vším strávil ca 1,5 hod a
přišlo mi to značně neefektivní... Dělám to vlastně dvakrát (jednou do OSM
dat a jednou do mailu) a navíc se ty poznámky od různých mapperů jistě budou
jevit asi značně nesourodě...
"

Možná bys je mohl zapsat do tagu "note=*" spolu s fixme=* a pak by se to
dalo hromadně exportovat z databáze.

Případně můžeme vymyslet nějaké lepší tagovací schéma.

Marián

Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
"