[Talk-cz] ortofoto mapy.cz

Matěj Cepl mcepl na cepl.eu
Úterý Leden 30 16:35:44 UTC 2018

On 2018-01-29, 15:43 GMT, Jan Martinec wrote:
> De iure ani to ne - tím směrem leží právní houština
> zjišťování, jestli je to teda už podstatné užití díla
> a blablabla (nejsem právník), kde tvůrce té jiné mapy bude
> tahat za delší konec provazu; prakticky z toho vycházejí dva
> modely: osmácký a wikimapistický.

Absolutně v žádném případě nedoporučuji používat cizí data.
Dokonce naopak: z mého hlediska by bylo nejlepší okamžitě bez
jakýchkoli řečí vymazat všechny changesety s tím odkazem na
Mapy.cz a banovat uživatele dokud se všechno nevyšetří.

Ale bez ohledu na tuto konkrétní situaci bych si jenom dovolil
připomenout, že sicutace není tak tragická: pokud není autor
changesetu takový pitomec, že zanechá odkaz na zdroj, odkud
krade data (jako v tomto případě), tak pochopitelně majitel
kradených dat musí dokázat, že se něco stalo. Takže na původní
dotaz (příkladem bylo, že člověk nahlédne do mapy.cz, aby
pochopil svoji GPS stopu) bych řekl, že to je celkem neškodné,
pokud ani jeden bod není zkopírován.

Nebo druhý příklad, který je podle mého také neškodný.
Několikrát jsem použil mapy.cz, abych si našel webovou stránku
nějakého POI a pak Z NÍ (ne z mapy.cz) okopíroval nějaká
metadata.

Tož tak.

Matěj
--
http://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mcepl<at>ceplovi.cz
GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5  BC1D 7920 5802 880B C9D8

"Anything essential is invisible to the eyes", the little prince
repeated, in order to remember.
"It's the time you spent on your rose that makes your rose so
important."
"It's the time I spent on my rose ...," the little prince
repeated, in order to remember.
"People have forgotten this truth." the fox said. "But you
mustn't forget it.  You become responsible forever for what
you've tamed. You're responsible for your rose..."
"I'm responsible for my rose...," the little prince repeated, in
order to remember.
    -- Antoine de Saint-Exupéry: The Little Prince