[Talk-cz] Lesní školka

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pátek Červenec 6 15:34:23 UTC 2018

Dne 6.7.2018 v 14:40 Jan Chren (rindeal) napsal(a):
> [...]
> <mailto:mkyral na email.cz>> wrote:
>

>     Tohle je docela dost specifický typ škol(k)y, to se dá tagovat
>     nezávisle na kryptických ISCED kódech. Navíc dva roky stará
>     diskuse ukazuje, že shodnout se na finálním mapování je takřka
>     nemožné.
>

> Kody ISCED nejsou "krypticke" o nic vic, nez je pro cizince ceske
> znaceni urovni vzdelavaciho systemu, a pro nas zase to cizi. Jde jen o
> to si dany system osvojit. ISCED pak ma tu vyhodu, ze se s jeho
> znalosti muzete orientovat kdekoliv na svete.
>
> Ja jsem dohledal prvni diskuze uz z roku 2013, ve kterych navic byly

Super. Nechtěl bys to zanalyzovat a navrhnout nějaké finální řešení?

>     Ta databáze se dá odněkud získat jako open data?
>     Navíc, koukal jsem na https://profa.uiv.cz/rejskol/ a tam není ani
>     jedna ze tří, mně známých, lesních školek v okrese FM.
>

> Zatim se to jako jeden balik stahnout neda, ale da se to webcrawlovat
> z vami zmineneho webu.

Sorry, ale tohle dělat nebudu. Navíc tam nikde není ani slovo o licenci.
Takže by nás brzo DWG hnala.

> Dle https://opendata.gov.cz/dokumenty:anal%C3%BDza-opendata-wishlist
> to vypada, ze rejstrik bude zahrnut v novem kole OpenData zpristupnovani.

Tak až to bude, pak se teprve můžeme bavit o nějaké kontrole,
aktualizaci a importu chybějících škol. Do té doby bychom si alespoň
mohli dohodnout to tagování.

> Pokud v rejstriku nejsou, pak je to tim, ze se jeste nebo vubec
> neregistrovaly, popripade jsou to lesni kluby. Zakon o lesnich
> skolkach je totiz velmi novy.

Takže to vlastně ani není školka a potřebujeme nový tag i tak. Nebo to
bude něco ze skupiny social_facility=*?

Marián