[Talk-cz] Mapování cyklotras

majka majka.zem+talk na gmail.com
Středa Červen 27 08:44:09 UTC 2018

On Wed, 27 Jun 2018 at 08:22, xkomczax na centrum.cz <xkomczax na centrum.cz>
wrote:

> Mimochodem, který z úseků je kritický? Respektive, co si představuješ
> pod pojmem "silniční cyklotrasa"? U nás se totiž vedou cyklotrasy
> relativně běžně i po nezpevněném povrchu...

Nezpevněný povrch by mi nevadil, vadí mi neprůjezdnost na silničním kole
pro běžného cyklistu na výletě a značení, které na ní bez jakéhokoli
varování navádí pro trasu Trhové Sviny - Borovany.
Pro ilustraci - sama jezdím občas po lesních pěšinách s kořeny a kameny,
ale nijak programově je nevyhledávám, nezpevněné, běžně rozbité polní cesty
a pěšiny mi obvykle nevadí. Spolucestující týž den ráno za mírného deště
vyjel Kraví horu u Hojné Vody (značeno jako MTB stezky 1-3; podle toho co
říkal, tak na kousku kolo nesl). Tady jsme jeli za sucha a  oba dva jsme
měli co dělat. Já jsem na necelých 20 metrech v závěru kolo vedla, on
nakonec celé s obtížemi projel. Běžnou rodinu na výletě bych tam v žádném
případě neposlala, to už bych je raději nasměrovala do plného provozu na
silnici druhé třídy.

Kritický úsek je Nežetice - Ostrolovský újezd
<http://brouter.de/brouter-web/#zoom=13&lat=48.8776&lon=14.5386&layer=OpenStreetMap&lonlats=14.587011,48.851105%7C14.599757,48.878349&nogos=&profile=trekking&alternativeidx=0&format=geojson>

Nežetice - Rankov je o trochu lepší, je to hodně rozbitá polňačka, takže
díry plné kamení. Při větší opatrnosti za sucha sjízdné asi pro všechny, za
mokra o tom pochybuji. Průjezd Rankovem je klasická rozbitá vesnická
asfaltka. Rankov - Ostrolovský újezd (od té dvojky) je krize - asi dříve
štěrková polňačka, ale v současnosti jsou to takové ty zbytky - vyjeté,
místy mizející koleje všude s dírami (jak v kolejích, tak i mezi nimi) a
všude nesoudržná vrstva volných kamenů velikosti okolo 10 cm. Kde to
opticky vypadá trochu lepší je nanesená hlubší vrstva písku. Tady
<https://mapy.cz/zakladni?x=14.5915085&y=48.8699309&z=15&pano=1&pid=51661116&yaw=0.308&fov=1.007&pitch=0.120&source=muni&id=233&q=ostrolovsk%C3%BD%20%C3%BAjezd>
je
pohled 3,5 roku starý na vjezd do toho úseku. Dnes to tam sice vypadá
podstatně hůř, ale pořád ještě se to zdá průjezdné. Popsané problémy
začínají o kousek dál.

Majka