[Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

Vladimír Semotán semotanv na gmail.com
Čtvrtek Březen 8 12:40:21 UTC 2018

Ahoj,

párkrát jsem tu psal, že se 3D terénama zabývám v práci - právě pro letecký
simulátory. Tak přidám svůj pohled na věc (jen takové zamyšlení, nechci ani
kritizovat, ani rýpat, ani mudrovat.. :) :

Nedávno jsem OSM data testnul. Musím říct, že tam bohužel moc informací pro
3D model není. Jen občas někde zase až moc. A chyby (třeba ten nešťastný
počet pater, nebo špatně building:part...). Celkově jsou OSM data dost
nekonzistentní - i úrovní detailů, i způsobem tagování. Pro strojový
zpracování je tam zkrátka dost různých výjimek. Na druhou stranu, OSM má
perfektně detailní půdorysy budov - to je ohromné plus. Pro významný baráky
se dokonce občas najde i typ střechy a podobně.

Pro většinu budov v čr je ale k dispozici pouze něco jako "residential nebo
industrial" + počet pater, který je špatně. Někdy ještě něco z landuse.
Když chci tedy udělat mapu, která vypadá rádoby realisticky, musím hodně
věcí "domýšlet" pomocí nějakých pravděpodobnostních algoritmů a
klasifikací. S tím už se pak něco vyrendrovat dá (viz obrázek v příloze).

F4Map asi nic takového nepoužívají a vůbec se jim nedivím. Neni to na
simulátor, jen čistá (a podle mě pěkná) vizulizace těch dat. Že tam nějaká
bažantnice vypadá špatně, to se holt nenechá nic dělat, když je k ní znám
pouze půdorys.

Abych to nějak shrnul:
podle mě neni pro 3d model až tak důležitý, aby byl každý barák nebo strom
detailně popsaný. Ani neni potřeba u většiny objektů znát přesnou výšku,
nebo typ střechy. To je už celkem jedno, jestli bude mít rodinný domek 6
nebo 8 metrů. A jestli bude mít střechu hipped nebo gabled. Ale je potřeba
právě vědět, že to vůbec rodinný domek je. Na to by byly dobré spíš nějaké
plošné informace o typu zástavby: "vilová čtvrť", "historické centrum",
"nová zástavba na periferii", "překladiště"...atd. U vegetace třeba i o
typu porostu.

Vladimír.