[Talk-cz] osmcz-app v0.21

xkomczax na centrum.cz xkomczax na centrum.cz
Středa Březen 21 12:44:46 UTC 2018

Tento problém elegantně řeší vektorové dlaždice: ty se vyrenderují jen
jednou a pak se na ně aplikují různé styly (kde jeden styl má pár kB) a
ty určují, co se má na výsledné mapě ukázat a jak to má vypadat
(opakuji, používají se pořád ty stejné vektorové dlaždice). Uživatelé si
pak mohou tvořit vlastní styly nebo editovat ty výchozí/cizí (a např. po
přihlášení ukládat). Navíc po editaci stylu není třeba nic znovu
vyrenderovávat, změny se projeví okamžitě (takže místo diskuze o tom,
jak by měla mapa vypadat, může každý přiložit ruku k dílu, případně jen
tak otestovat svůj nápad a i pokud by většina byla proti, tak jej může i
tak sám používat).

Možné problémy:
- některé JS prohlížečky to nepodporují [čti: Leaflet]
- horší podpora v desktopových GISech (situace se zlepšuje)
- potřebuje to trochu větší výkon na straně klienta (nicméně žádný
extrém, nic, co by dnes byl problém, a to ani u mobilů)