[Talk-cz] Národní archiv leteckých snímků

Honza Cibulka honza na datastory.cz
Pondělí Listopad 12 08:14:56 UTC 2018

Zdar vespolek,
tuzemský právo nezná nic jako “všichni jsme to zaplatili, tak navalte.”

Nicméně zná “informace v držení úřadu jsou veřejný”. Po tý linii už proběhl jeden spor s ČÚZK, a dokonce vítězně: http://www.nssoud.cz/files/EVIDENCNI_LIST/2015/9A_71_2015_20180419125108_20180605090044_prevedeno.pdf

To ale ke zveřejnění dat ZÚ nevedlo, tak probíhá spor navazující, výsledek bude odhadem za 3 roky.

A stran těch snímků na webu a jejich licence ZÚ: Firmy licenci úřadu běžně porušujou, ten občas někomu blacklistne ipčko, ale co vím, tak se nikdy nesoudil. Takže kdo si co ukradne, to má.

Ale vždycky jsem žil v domění, že OSM komunita chce bejt ten good guy, takže když nemá výslovnej souhlas, tak data nepoužívá.

Nicméně kašlal bych na soudy. Pokud chcete něco udělat, tak chybí systematickej tlak na stát co se týče publikace geodat. Pro začátek je třeba vysvětlovat, že na tý snaze o prodej geodat ZÚ leda prodělává (obchodní odd. je stojí víc, než za kolik prodaj).

Takže pro začátek by třeba bylo fajn se objednat k předsedovi ZÚ a vysvětlit mu, který data by komunita chtěla a jak by to prospělo veřejnýmu dobru. Třeba ho ukecáte.

A když ne, tak aspoň nějak zabijem čas, než rozhodne ten soud ;)

Jan Cibulka

tel. 776 307 158
http://datastory.cz