[Talk-cz] divný GPS tracklog

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Středa Listopad 14 21:54:49 UTC 2018

> Osobně považuji tracklogy (pokud jich tam není hromada a neprůměruje se to, což zase většinou
> znamená, že to bude daleko přesněji zakreslené v katastrální mapě) za nedostatečně přesné pro
> mapování. Zrovna tady je to jednoznačně vidět, takže otázka není jak odfiltrovat, ale jestli
> (a v jakých případech) to používat.

Mimochodem - v posledním měsící jsem si zkusil pohrát s Ubloxím modulem
M8T a RTKLIBem a base z EUREF (např. TUBO, KUNZ, CPAR, GOP6, GOP7). Pokud
se to vozí s anténou na střeše auta, tak to dává velmi uspokojivé výsledky
- a to i na 4Hz, což je pro to auto velmi prospěšné. Velmi často člověk
dostane RTK fixed a skoro furt RTK float, i při vzdálenosti rover-base cca
40km. V podstatě hlavním nepřítelem jsou jen strom (listí). Setup za
cca 3,000 CZK.

Už to mám celkem automatizované - a dávám dohromady návod na OSM wiki:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:RTK_Kinematic_and_more_than_1Hz_frequency_workflow_with_Ublox_M8T_receivers
(mám teď na to málo času, tak tu dokumentaci dodělávám dost sporadicky)

Mimochodem: docela by to pak chtělo nějak odlišit source=gps od toho
RTK float/fixed.

Petr