[Talk-cz] divný GPS tracklog

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 15 13:42:36 UTC 2018

Ahoj,

nechcete o tomto tematu pohovorit v sobotu v Brne na SOTMu? Jiste zajimave
technicke tema, ale pro laika bez sirsiho popisu neuchopitelne...

vop

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 15. 11. 2018 8:26:47
Předmět: Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog
"> Zdravim dalsiho nadsence do RTK. Ja jsem pokusoval s M8N, ale nikdy jsem
z toho
> nemel dobre vysledky, float "floatoval" hrozne moc kolem cesty az vysledek
byl
> casto horsi nez obycejny vypocet polohy co pocita sama GPSka. Vymenil jsem
> antenu za vetsi ale vysledek byl v podstate stejny.
> M8T se tedy zda byt mnohem lepsi podle tvych vysledku a i toho co jsem
cetl
> jinde na internetu. Pokud nekdo chce zacit s RTK, urcite se vyplati ho
> koupit, nez setrit a potom se trapit s M8N, jako jsem to udelal ja.

Dobře vědět. Moje zkušenosti s tím floatem jsou veskrze pozitivní, byť při
dopřesňování se používám téměř výhradně fixed řešení. Oproti tomu, co dává
samotná GPS se i ten float na střeše auta dokáže popasovat relativně dobře
s multipath problémy apod.

> Ted ma ale UBLOX novy ZED-F9P prijimac co umi L1+L2+E5. Mam ho objednany z
> Kickstarteru [1], cena asi dvojnasobek toho co jsi psal, takze nic
levneho.
> Ale je to vcetne magneticke vicepasmove anteny za ~200e. Az mi ten zazrak
> prijde tak sem kdyztak napisu nejake poznatky, o tom jak to funguje v
realu,
> at uz s RTKLIBem nebo primo s HW RTK.

Určitě, na to jsem zvědav.

Já ještě přemýšlím o koupi druhé M8T, aby ji člověk mohl použít jako
base. Dle informací tady
https://rtklibexplorer.wordpress.com/2018/06/14/glonass-ambiguity-resolution
-with-rtklib-revisited/
by to mohlo pomoci hlavně pro využití GLONASS satelitů, pokud jsou ta
zařízení od stejného výrobce a stejého typu (zkoušel jsem trochu laborovat
s těmi bias pairs, protože vím, že třeba TUBO je Leica, ale upřímně
řečeno to k ničemu moc systematicky pozitivnímu nevedlo). Navíc by pak
měl člověk možnost si tu base dát někde, kde mapuje... a ne ji mít 40km
daleko.

Petr