[Talk-cz] Bylo: Import rozvoden v Praze / building=industrial -> building=service

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Listopad 29 06:41:49 UTC 2018

---------- Původní e-mail ----------
Od: majka <majka.zem+talk na gmail.com>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 28. 11. 2018 22:41:47
Předmět: Re: [Talk-cz] Bylo: Import rozvoden v Praze / building=industrial -
> building=service
"

Ahoj Mariáne,

já chápu ten rozdíl jako building=industrial je místo pro průmyslovou výrobu
- tj. spíš továrny, building=service jsou doslova budovy pro servisní /
technologická zařízení, do kterých jen občas někdo zajede. Tj. byla by to
jak většina technických zařízení vodáren, místní ČOV, tak i všechny ty
místní trafostanice. Z toho taky vychází ten nápad rozlišovat to podle
velikosti.

Idea pro Tracer byla asi takto:

RUIAN,  převáděné na budovu typu building=cokoli - pokud je obvod menší než
cca. 5 m -> jednoznačný fragment, resp. nebude budova, netrasovat. Mělo by
napadnout dotyčného samo, ovšem narážím na tyhle natrasované "budovy" (třeba
o šířce cca do 1 metru, nepravidelného tvaru) relativně často. Podle kvality
digitalizace jsou toho některé vsi plné a někteří z nás klikají na vše, co
se ukáže... Ideálně i místo natrasování nabídnout nahlášení jako chybná
budova.

U těch building=industrial bych zkrátka vycházela z toho, že ty (hodně) malé
automaticky nejsou typ industrial, ale service. Jediný problém je někde u
těch hraničních rozměrů, kde si dovedu představit jak větší sídlištní
rozvodnu, tak i třeba hodně malou průmyslovou výrobnu. I tak mi ten dotaz
našel s poměrně velkou jistotou jen ta technická zařízení. U těch malých se
navíc podle umístění dá i poměrně přesně odhadnout, co to bude - v zástavbě
trafačka, někde v lese zařízení vodáren, kousek za vsí s největší
pravděpodobností ta místní ČOV. Ani přitom nemusím hledat majitele pozemku :
)

Všehochuť je u "budov občanské vybavenosti", tj. building=civic. Protože tam
jsou jako malé budovy zařazené jak autobusové zastávky, různé malé
přístřešky na skladování vybavení u fotbalových hřišť, tak i třeba menší
kaple, kapličky a zvoničky, takže bych řekla, že tam s tím udělat nic nejde.
Maximálně při přetrasování automaticky ponechávat případné existující
hodnoty tagu typu church/chapel při slučování tagů, a tu hodnotu "civic"
považovat za nadřazenou jen a pouze hodnotě "yes".

Majka

možná to bude trochu jednodušší, v RUIAN je těch typů více, všechny aktuálně
značíme jako building=industrial, takže pro začátek bude stačit jen upravit
mapování:

 1 | průmyslový objekt  - nechal bych building=industrial

16 | stavba technického vybavení - změnil bych na building=service

28 | stavba k využití vodní energie (vodní elektrárna) - building=?

U civic je to horší, tam je na výběr:

   5 | objekt občanské vybavenosti

   9 | stavba pro shromažďování většího počtu osob

  15 | stavba občanského vybavení

A když ta na to koukám, tak ještě bych asi rozdělil building=commercial.
Tohle jsou docela rozdílné volby:

10 | stavba pro obchod

14 | stavba pro administrativu

On Wed, 28 Nov 2018 at 21:16, Marián Kyral <mkyral na email.cz