[Talk-cz] Bylo: Import rozvoden v Praze / building=industrial -> building=service

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Listopad 29 10:04:21 UTC 2018

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Dudík <jan.dudik na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 29. 11. 2018 7:58:53
Předmět: Re: [Talk-cz] Bylo: Import rozvoden v Praze / building=industrial -
> building=service
"
Pozor na ten obvod -  občas jsou v katastru/RUIAN třeba kapličky, které
nemusí mít v obvodu ani těch 5 m.
u fragmentů zase může fragment sosedit s dalším a dohromady tvořit budovu.
Nehledě na 3D budovy...

---
Ing. Jan Dudík
projekce dopravních staveb
tel. 777082195

"

Fragmenty bych asi nechal tak. Počítá se s jistou inteligencí mappera :-D A
ta když chybí, tak bude problém.

Ale pořád mi přijde lepší mít v mapě budovu (i třeba useknutou) než ji
nemít. Ta useknutá alespoň upoutá mou pozornost a vidím, že tam je něco
špatně. Pokud tam ta budova nebude vůbec, třeba mě ani nenapadne, že by tam
nějaká měla být a tudíž je tam něco špatně.

Marián

"

st 28. 11. 2018 v 22:47 odesílatel r00t <r00t na r00t.cz(mailto:r00t na r00t.cz)>
napsal:

"Ahoj,

> Našlo mi to třeba tohle: https://www.openstreetmap.org/way/115219968-
(https://www.openstreetmap.org/way/115219968-)
> majitelem jsou dle KM "Severomoravské vodovody a kanalizace     Ostrava a.
s.",
> tedy zřejmě vodojem. To je taky building=service?
Pokud je to jenom maly domecek tak "building=service", pro velke objekty
(treba
Podolska vodarna) potom "building=industrial".
Jinak ten pozemek kolem, co je oploceny, tagovat "man_made=water_works"
+ "barrier=fence". Je mozne pridat "operator=X" podle toho komu vodarna
patri.
Pokud je to vodojem s klasickou nadrzi (vetsinou umely "kopec") tak ten se
mapuje
jako "man_made=reservoir_covered".
Taky by se dalo pridat "pipeline=substation", zvlast pokud tam tudy treba
vede
nejaky dulezitejsi vodovod a treba uz je zmapovany.
Kdyz jde o zdroj vody kde se ziskava ze zeme (casto pozemek s varovanim o
ochrannem pasmu atd.) tak vlastni zdroj jako "man_made=water_well".

A kdyz uz jsme u toho, tak dalsi podobne budovy a zarizeni mimo elektriny:
- Stejna budka patrici plynovodu je taky "building=service", pozemek potom
"pipeline=substation". Je mozne pridat dalsi tagy podle WIKI viz pipeline.
Podobne je to pro dalsi *vody (ropovod,teplovod,... co jeste tu mame?).
- Cisticka odpadnich vod: "man_made=wastewater_plant", mala budova asi
opet "building=service" pokud to neni opravdu velka COV.

To je asi vsechno co me ted napadlo ze se u nas v terenu vyskytuje...

r00t