[Talk-cz] Zmeny v cestach

majka majka.zem+talk na gmail.com
Pátek Listopad 30 23:52:36 UTC 2018

On Fri, 30 Nov 2018 at 23:54, Pavel Bokr <osm na kraluvdvur.cz> wrote:

> Ahoj,
>
> vykresluji si mapu naseho mesta a zjistil jsem zmenu v siti cest. Nektere
> polni cesty vedouci opravdu mimo obec byly z meho pohledu zcela nesmyslne
> zmeneny na residential:
> Koukal jsem na komentare changesetu autora zmen a jsou podezrele:
> http://resultmaps.neis-one.org/osm-discussion-comments?uid=661742

Podle těch komentářů to vypadá, že dotyčný je těsně před zabanováním.
SomeOneElse je totiž DWG.
Tohle vypadá na dalšího uživatele typu fell3, jen těch editací má zatím jen
pár - některé jeho odpovědi jsou typu "řekl mi to řidič auta", tedy totéž
co byli ti "moji cyklopřátelé" nebo taky "jedna paní povídala"...

Těch změn po Čechách je víc, mezi Stožcem a Novým Údolím je taky změna - z
motor_vehicle=no je motor_vehicle=permit. O současné vhodnosti toho
označení pochybuji - ten permit je relativně nová hodnota, ze které se
navigace zatím s největší pravděpodobností zblázní. Navíc je to v místě,
kde teoreticky ta povolenka odpovídá, ale je to normální zákaz vjezdu na
lesní cestu. Ta hodnota je ve stádiu návrhu.

Zatím není těch změn tolik, takže na to není třeba speciální nástroj. Stačí
si nechat zobrazit změny daného uživatele
<https://www.openstreetmap.org/user/nemca/history#map=6/51.518/17.601> a
projít ty v Čechách a na Moravě.

Jinak pro sledování editací v "domácím" území je dobré si nastavit rss přes
WhoDidIt <https://simon04.dev.openstreetmap.org/whodidit/> - zoom na oblast
zájmu, nastavit stáří hlídaných změn (předvolen je týden), případně si
nastavit další filtry. Pak se objevují jednotlivé změny, které je možné si
nechat zobrazit pomocí Achavi nebo WhoDidIt, případně jednotlivě
kontrolovat. Jedinou nevýhodou je, že to bere i editace, které na daném
území vůbec nemusí být, pokud je jeden bod changesetu třeba severozápadně a
druhý jihovýchodně. Pak má člověk přehled, co se po okolí děje a může
rychle reagovat. To jen, pokud se někdo diví, že občas s dotazy vyrážím
pomalu dřív, než dotyčný stihne zavřít editor :)

Majka