[Talk-cz] DIBAVOD & umělý vodní tok

Jan Macura macurajan na gmail.com
Středa Září 12 16:43:47 UTC 2018

Ahoj,

vodními věcmi v OSM se většinou moc nezabývám, tak mě teď trochu
překvapil údajný
potok <https://www.openstreetmap.org/way/81454549> v místech, kde se
pohybuji celkem často a nikdy jsem ho tam nepotkal. Trochou hledání jsem
zjistil, že v OSM pochází už z roku 2010 z importu dat DIBAVOD, pak ho jen
někdo aktivně rozsekal a vyznačil na něm neexistující propustky pod cestami
(to jen ilustruje, jak důsledně se mapuje podle OTG principu).
Nejdřív jsem chtěl tenhle zjevný nesmysl tekoucí do kopce vymazat, ale pak
mi to nedalo a zjistil jsem <http://www.poh.cz/vd/marianky.htm>, že tam
skutečně vede podzemní potrubí propojující vodní nádrže Podhora
<https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_n%C3%A1dr%C5%BE_Podhora> a Mariánské
Lázně
<https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_n%C3%A1dr%C5%BE_Mari%C3%A1nsk%C3%A9_L%C3%A1zn%C4%9B>
.

Otázka je dvojí:

   - jak to správně otagovat? Podle věrohodného zdroje
   <https://www.hamelika.cz/?cz_podhora,403> to je potrubí 2x 35 cm vedoucí
   celou dobu pod zemí. Propustek to úplně není, při délce > 7 km...
   - nemůže být takových falešných potoků po ČR víc? Obecně se mi data z
   DIBAVOD moc přesná nezdají, viz ty vodní jezy, které se někdy válejí i
   stovky metrů od nejbližšího toku...

Díky
 H.