[talk-cz] Nadmořské výšky s desetinnou čárkou

Lukas Gebauer gebylist na mlp.cz
Středa Duben 3 13:56:54 UTC 2019

> Což je pěkná blbost a fakt se nedivím, že to nikdo nedodržuje. Znamenalo by
> to před renderováním mapy pro každý stát zvlášť přepočítat všechny
> elipsoidické výšky do jeho národního systému (nereálné) nebo zobrazovat
> výšky ve WGS-84, což je strašně užitečná informace, že Sněžka má výšku 1691
> metrů. Nehledě na to, že to jde dost proti OTG principu, když by mapař
> musel každou výšku, kterou v terénu najde označenou, přepočítávat.

Netřeba být hned v afektu. Oni se zjevně o to i na te jejich Wiki
dost hádají. ;-)

Že WGS84/RAW výška není zrovna praktická, je zřejmé. Proto se často
používá spíše WGS84/EGM96 (Alespoň moje GPSky to tak ukazují), kde ty
rozdíly mezi národními systémy bývají do zhruba metru.

Používat na výšku nějaký globální systém, než lokální, je pro
globální projekt OSM kupodivu praktické. Proto se to pak dá napasovat
na různé globální DEM modely, jako SRTM, a nevylézají z toho uplné
blbiny.

Ostatně, tak by to mělo být i dle tagu Ele:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:ele
(Což je teď nejvíce podstatné!)

Takže se opravuji, tak, kde jsem řekl jen WGS-84, měl jsem spíše říct
EGM-96. Pardon.

Lukas.