[talk-cz] Mapování odbočení cesty

Majka majka.zem+talk na gmail.com
Úterý Duben 23 18:56:59 UTC 2019

23. dubna 2019 20:06:51 SELČ, "Petr Vozdecký" <vop na seznam.cz> napsal:

>Ahoj
>
>oprava tagu ma smysl vzdy, duvodu je vic.
>
>- nefunkcnost sluzeb (v tomto pripade pripadne nevykresleni znacky pro
>domapovani)
>

>- jak pises vzor pro dalsi mappery
>
>- atd.
>
>nerozumim pojmu "volny tag", pokud mas na mysli to, ze je urcen k tomu,
>aby
>do nej mapper vlozil nejakou poznamku, pak k tomu slouzi vyhradne
>description (poznamka viditelna v mape), nebo note (poznamka pro dalsi
>mappery). Ale vsechny ostatni tagy (aby mohly fungovat), musi "ve svem
> [...]

fixme ale JE poznámka (note), jen její speciální forma. Správnou hodnotu nemá - jen pár hodnot, co se užívají v podstatě jako zkratka. To jsou ty continue / pokračuje / remap / resurvey. I tak mají jednoznačnou vypovídací hodnotu jen to continue / pokračuje, protože tam je naprosto jasné o co přesně jde. Resurvey už nechává na výkladu každého jednotlivce, co přesně se má na místě ověřit. Poloha? Existence? Druh bodu (třeba křížek x kaplička)?
Jak chceš na poznámku napasovat strojové zpracování, to mi povídej. A hlavně PROČ? Zvlášť když je to ze své podstaty informace pro dalšího mappera, a ne pro techniku.

Ta kontrola má smysl "na vstupu". Tedy aby tě to upozornilo při nahrávání na případný překlep apod. A ty si rozhodneš, co s tím.
Ale už jako problém vidím aktuální snahu v iD a JOSM dělat kontrolu staženého území podle "jejich" představ. Zrovna dnes mi JOSM hlásil, že je špatně highway=cycleway + foot=yes. Snaží se totiž protlačit "německé" mapování jako path + bicycle =designated  + foot=designated