[talk-cz] Rozcestníky pro Fody

Martin Měřinský mermar na centrum.cz
Středa Srpen 14 10:14:54 UTC 2019

> Ahoj, to ze tobe je to jedno ale prece neznamena, ze to je jedno
> ostatnim, nebo pri dalsim zpracovani. Namatkou treba clona a cas se
> vyuzivaji pri detekci informaci z fotek v ramci
> https://osm.fit.vutbr.cz/OsmHiCheck/detect/. Navic tady se bavime o
> tom, ze informace ktere tam jsou nekdo odstrani a pak si vymysli
> nejake jine.

Protože fotím kvalitní snímky na zrcadlovku a ne rozmazané šmouhy z
mobilu, tak souřadnice v EXIFu prostě nejsou. GPS s sebou nemám
pokaždé. I kdybych měl, souřadnice získané z tracklogu budou daleho
méně přesné, než když si souřadnici vytáhnu z mapy. Protože GPS a foťák
mívají trochu rozhozený čas, aktuální příjem GPS signálu může být různý
a hlavně fotím třeba 5 až 15 m od rozcestníku - tak aby tam bylo něco
vidět, ne abych v okamžiku focení rozcestník objímal. Dohrávání
souřadnic do EXIFu je v každém případě opruz.

Požadavek na čas chápu, ale jestli jsem tam byl 1.5. nebo 3.5. to na
kvalitu dat vážně nemá vliv. Pravděpodobnost, že se rozcestník změní
zrovna během jednotek dní se blíží nule. A i kdyby se zázrakem změnil,
tak fotka předchozího stavu je užitečnější než žádná fotka.

> A hodnota takove fotky je pak jen v tom, ze by tam mel nekdo jiny
> zajit a nafotit to poradne, pokud nevim, kde to bylo, tak podle toho
> ani rozcestnik v OSM vytvorit rozumne nemuzu (nebo je to +- autobus,
> takze zase aby tam nekdo zasel a zkontroloval to).

Hodnota čitelné fotky, kde je čas (+- jednotky dní) a souřadnice, kde
se ten rozcestník skutečně nachází je vysoká a naprosto dostačující.
Nikdo nic chodit přefocovat nemusí.

Vynucování EXIFu ve skutečnosti odrazuje lidi.
Martin M.