[talk-cz] Imporovat jeskyne ... jak?! Re: import SHP

Miroslav Suchy miroslav na suchy.cz
Pondělí Srpen 19 08:28:54 UTC 2019

Jak se mapují jeskyně je dokumentováno zde:
  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cave
  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/natural%3Dcave

Různé přístupy k mapování jeskyní najdete zde:
  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/natural%3Dcave#Examples

2D vs. 3D je diskutováno zde:
  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Proposed_features/natural%3Dcave

Mě osobně se líbí tento přístup:
  https://www.openstreetmap.org/way/80297708
  plus do toho vrazit chodník s tunnel=yes ktery bude popisovat tu zpristupnenou trasu.

> Nehodilo by se na jeskyne spis neco jako 3d building? Nebo... blender?

Ideální by bylo, kdyby na těch uzlech v obrysech mohlo být ele=*, ale tuhle informaci nemají ani jeskyňáři. Rozhodně ne
na těch okrajových bodech a ne všude.
A 3D model nemá IMO nikdo.

Jinak souhlasím, že to je složitá věc a přesné zmapování je oříšek. Ale to neznamená, že by nás to mělo odradit začít s
aspoň něčím. I jeskyňáři používají 2D mapu. Protože prostě 3D je těžké. Konec konců mapa je *zjednodušený* popis reality.

A mě osobně se líbí, že vím, kam mě může ta která díra v zemi zavést. Např. v Rumunsku je jedna jeskyně i součástí
značené stezky. https://mapy.cz/turisticka?x=22.7074943&y=46.6303267&z=17&source=osm&id=149254014

Mirek