[talk-cz] [Talk-cz] opět Prušánky

Tom Ka tomas.kasparek na gmail.com
Pátek Únor 1 07:45:28 UTC 2019

Dobry den,predne dekuji, ze jste se ozval, to je urcite zaklad pro to,
snazit se cokoliv vyresit. Pokusim se aspon na nektere veci reagovat:
pá 1. 2. 2019 v 8:36 odesílatel Pavel Janeček <pvljnck na centrum.cz> napsal:

> K editacím: nemohu pochopitelně sedět 18 lidem za zadkem a vše po nich opravovat, na to čas nemám, i když se během hodiny nezastavím. Úplně ale nerozumím tomu, proč apriori banovat to, co je z Prušánek. (Za sebe: klidně veškeré prušánecké úterní editace smažte a řešení je velice snadné: za týden dodám seznam 18 účtů, které si můžete přidat na spamlist a je vyřešeno.) Na druhou stranu - budou-li smazány i rozumné editace, je to škoda a pro žáky do budoucna demotivace na něčem znovu participovat.

Nejde o to banovat vse apriori ale vzhledem k tomu, ze nejsme schopni
definovat, ktere upravy jsou vubec provadene a neni trivialni prace v
tomto rozsahu odlisit dobre od spatnych, muze byt nekdy konecne
rozhodnuti radeji vse zrusit, nez hledat 10% spravnych veci (navic je
tezke bez pritomnosti v terenu overit, ze jsou spravne).

> Také úplně nechápu proces verifikace. Měl jsem za to, že se lze do projektu zapojit svobodně a "někdo" mou práci pustí příp. odmítne. Je-li ale 200 editací ročně (práce 20 puberťáků) pro tým zahlcením, pak je něco vymyšleno špatně, ne? Mám za to, že v takto velkém projektu by i příp. šíření dezinformací mohlo být nějak elegantně ošetřeno!? Další věcí, kterou bych si rád objasnil je kdo validaci změn provádí? Jde o komunitu dobrovolníků nebo skupinu lidí, kterým je zároveň zaměstnáním?

V OSM nejsou (velmi zjednodusene, ale pro CZ platne) zadni placeni
lide, vse delaji dobrovolnici ve svem volnem case. Problem neni 200
editaci ale primarne tech 200 editaci mezi vsemi editacemi v CR najit,
druhy je pak proverit jestli jsou spravne nebo ne (pokud je to
evidentni nesmysl, tak je to jasne, jinak to zrejme byt nemusi).

> Za odkaz na HOTOSM i hezký popis Majce děkuji - tyhle "ohrádky" budou pro děcka opravdu asi nejbezpečnější, i když úplně nevím jak si poradí s angličtinou. (Někdy bývá zázrak děcka k něčemu přimět, i když má člověk sám pocit, že to smysl má a mohlo by je bavit nebo dokonce nadchnout. Dopadá to pak spíše tak, že pracují - jako ve všem - pod hrozbou známek resp. postihů za nedodané předem přesně definované výstupy. Kreativita mizí.)

Podle mne, pokud budeme jako komunita (tj. info sem na mail list)
vedet kdy se bude hodina konat (idealne par dni dopredu) a budete
schopen poslat seznam loginu, ktery bude pouzit, tak nam to vyrazne
zjednodussi praci a budeme schopni tu validaci provest vyrazne
efektivneji. Pokud pak z danych lidi nekdo vyhledove zacne editovat
smysluplne a do OSM prispivat, nebude to uplne ztraceny cas komunity.

A jeste castecne na komunitu - z vasich dotazu mam pocit, ze by mohlo
byt velmi uzitecne si s nekym z komunity, kdo ma o OSM dostatecny
prehled a znalosti sendout a popovidat si o tom, jak veci funguji. Pak
i vy budete schopen lepe odhadnout, co je vhodne a co muze zpusobit
problemy. Je tu nekdo z jihu moravy blizko Prusanek? Pripadne
nepoybujete se vy nekdy v Brne (tam je lidi z OSM CZ vice).

Hezky den tom.k