[talk-cz] Výuka OpenStreetMap

Pavel Zbytovský zbytovsky na gmail.com
Pátek Únor 1 18:53:56 UTC 2019

Ahoj,

zdravím - v minulosti jsem se věnoval také výuzce přispívání do OSM, tak
možná by se ti mohly hodit mé materiály.

Tady je záznam jednoho staršího workshopu:
https://www.youtube.com/watch?v=rrOWR7hA_po - dozvíš se tam i hodně o OSM
jako takovém
A jinak pro výuku dnes používám již výhradně "Prohlídku editoru" v editoru
iD (ten základní na webu).

Zobrazit ho můžeš studentům i bez přihlášení:
http://preview.ideditor.com/release/ .. nicméně asi je lepší je naučit jen
tu jednu správnou cestu přes osm.org a [edit].
"Prohlídka editoru" je kdykoliv dostupná přes menu Help (? vpravo
uprostřed) a tlačítko "Prohlídka" - dbal jsem na to aby byla správně
počeštěná a srozumitelná. Navíc veškeré úpravy tam se nikam neukládají.

Jinak ve škole jsem to učil při povinně volitelném semináři na gymplu, čili
tam už nehrozilo vandalizování :)
Jak tam v konfeře někdo shrnul, asi nejlíp když o tom dáš včas vědět a pak
pošleš seznam všech účtů. Já při školeních používám společný spreadsheet
promítaný na plátno, kde je pěkně vidět kdo už vytvořil účet a kdo třeba
pořebuje pomoct.

Měj se
Pavel

PS: snad nevadí tykání ;)