[talk-cz] [Talk-cz] Mapy.cz a OSM data v CZ (a jinde)

majka majka.zem+talk na gmail.com
Pátek Leden 11 23:49:06 UTC 2019

On Fri, 11 Jan 2019 at 23:22, Pavel Machek <pavel na ucw.cz> wrote:

> Neumel by pomoci zakon o svobodnem pristupu k informacim? Proste si o
> ta "verejna" data zazadame s tim ze je chcem dal sirit, a oni bud musi
> rict ze jo, nebo vysvetlit proc to nejde.
>
> ...a vzhledem k tomu ze uz verejna jsou, budou tezko vysvetlovat ze to
> nejde :-).
>
> Maji tusim mesic na odpoved... a tohle uz by se nemuseli bat podepsat,
> protoze podle zakona nemaji moc volbu...

Tady si nerozumíme: České Budějovice otevřená data nikdy nikde neposkytla,
a jako nějaký uspořádaný soubor informací taky nikde nejsou. Samozřejmě ty
údaje v různých formách existují, netvrdím že to opravdu nijak nemají.

Na to obeslání dopisem se chystám, ale bude to zase jen a pouze první krok
k tomu, začít jednat. Nic z toho do 30 dní rozhodně nebude - maximálně jen
informace o tom, že otevřená data nemají.

Ohledně (nejen) zmapování sítí souhlasím s Honzou - kdokoli měl co dělat se
stavební firmou ví, jak "přesně" jsou ty sítě zakreslené. Těch překopnutých
kabelů / nabouraných potrubí na místě, kde podle správce sítě nic není,
případně je údajně naprosto jinde než ve skutečnosti, takových už bylo
nepočítaně. O posledním překopnutém kabelu z tohohle důvodu vím z doby tak
před dvěma měsíci, a to se ke mě většina těchhle záležitostí vůbec
nedostane.

Co k dispozici je, jsou zatím jakási data na jejich stránkách, informace
rozstrkané porůznu na jejich webu, stránkách dopravního podniku, stránkách
k modrým zonám, případně ve více či méně přístupné mapové aplikaci. Všude s
tisícem varování o zákazu použití těchhle údajů, vše v rámci "informací pro
občany". Takže například existuje je seznam dětských hřišť ve městě, ať už
v jakékoli kvalitě, ke kterému by se dalo vcelku bez problémů dostat
parsováním jejich stránek. Na tohle se ale budu těžko odvolávat, že to
"takhle" chceme, a vytahovat to zaručeně nikdo nebude. Seznam lamp
veřejného osvětlení s čísly měli (a mají) hasiči, veřejně to nikde není.

Majka