[talk-cz] WeeklyOSM CZ 442

majka majka.zem+talk na gmail.com
Čtvrtek Leden 17 11:16:02 UTC 2019

Díky za weekly všem, co se na tom podíleli.

Zajímavé jsou odkazy na debaty ohledně place v části komunita, diskutující
určení hamlet/village/town/city podle počtu obyvatel. Podle mě je zásadní
problém to, že značky OSM bereme doslovně, a abstrakce jak v pojmech, tak i
v mapování je čím dál tím méně známý koncept. Třeba ta definice města
(town) zmíněná v jednom příspěvku - má střední školu + jezdí se tam za
nákupy (nejen z bezprostředního okolí) - mi připadá docela logická.
Překlad pojmu "town" jako "obec s 3000-90.000 obyvateli", "village" stylem
"obec do 3000 obyvatel" a "hamlet" jako "samostatná obec bez označení
značkou začátek/konec obce" je sice přesný, ale kapku nepraktický.

Lokálně na ten problém se začleněním narážím také, protože jeden místní
mapper aktivně přemapoval village > town u poměrně dost míst. Definici OSM
to současné začlenění neodpovídá, ale přetahovat se s ním v editacích kvůli
tomu nebudu. Na komentáře u sady odpověděl, že to sám ví, a jede si dál po
svém.

Já chápu, že označovat třeba Rudolfov
<https://cs.wikipedia.org/wiki/Rudolfov> za village je kapku nelogické,
pokud to v češtině město zkrátka je. Do 3000 obyvatel jim ale pořád ještě
skoro 500 chybí, a definici města podle OSM
<https://www.openstreetmap.org/node/1599120750> to jednoznačně nesplňuje
ani v dalších parametrech. Některé jiné změny byly ještě markantnější,
skutečně to i podle počtu obyvatel vesnice jsou...

Majka