[talk-cz] přihláška do spolku OSM-CZ

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pátek Leden 18 06:01:01 UTC 2019

čus,

tak naokraj ...

> Myslím, že Windows za to můžou. Ani 23 let od unicode v 2.0 nebyl Microsoft
> schopen unicode zavést a proto v roce 2019 Windows stále používají nějaká
> obskurní kódování. ;-)

jak nemám Microsoft rád, tak tady se ho musím zastat, že veškerý problém s
kódováním padá na Adobe, resp. autory PDF, a musím říct, že pro naše
prostředí, tedy s diakritikou, jste formát zvolili nešťastně

pokud se nic zásadně nezměnilo od té doby, co jsem to před ~5 lety zkoumal[*],
tak PDF ve formulářích prostě nepodporuje to, co bychom potřebovali (tj.
alespoň ISO-8859-2, když už ne nějakou formu Unincode)

pokud někomu ve formulářích funguje diakritika (nad rámec pár očárkovaných
písmen), tak je to bug, ne featura, a rozhodně to není přenositelné, ani když
se vloží fonty

[*] teď koukám na Wiki, že 2017 vyšla verze 2.0, tj. změnit se mohlo mnohé -
hm, pokud to tato verze fixla, tak tedy good luck s podporou rok staré
specifikace, když dodnes jedou některé stroje na Windows XP, a v KDEčkách
(Okular ...) se sice polovina systému překopává co půl roku, ale spousta
nevyřešených bugů a feature requestů visí už přes deset let

K.