[talk-cz] Drobnosti k mapovani lyzarskych rozcestniku

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pátek Leden 18 13:56:56 UTC 2019

---------- Původní e-mail ----------
Od: gorn <osm na kub.cz>
Komu: Tomas Novotny <tomas na novotny.cz>, OpenStreetMap Czech Republic <talk-
cz na openstreetmap.org>
Datum: 18. 1. 2019 14:52:03
Předmět: Re: [talk-cz] Drobnosti k mapovani lyzarskych rozcestniku

> narazil jsem na lyzarsky rozcestnik KCT, ktery ma v nazvu krome klasickych
> "bus", "zst" atd. pismenko "P" v cernem poli. Asi pro parkoviste, viz:
> https://osm.fit.vutbr.cz/fody/files/21727.jpg
> Jak znacit v tagu name? Napr.
> "name=Cihelna (P)" ?

Poslední dobou se místo standardizovaných zkratek dávají ikony, které
mají význam té zkratky. Tj napři místo "bus" se dá malý autobusek.
Ačkoli UTF některé ty ikony má, značil bych to těmi původními zkratkami,
které jsou standardizované. V tomto případě "park.", tj Cihelna (park.).
Seznam zkratek je následující:

atc, bus, háj., host., hot., cz/xx, hs, jesk., kap., koup., lan.,
mhd, mot., muz., mysl., nábř., nám., npp, npr, odb., pam.,
park., pom., pp, pr, prm., příst., rekr. táb., rozc., rozhl.,
ryb., sal., stud., táb., tur. ch., ubyt., vyhl., zám., zot., zříc.,
žst

> Dale je na tomto rozcestniku mala mapka s lyzarskymi trasami. Ta mapka se
> vyskytuje na vice lyzarskych rozcestnicich v teto oblasti. Ma smysl ji
> znacit. Pripadne jak? Dat napr. "information=guidepost;map"? Jenze ref se
> zase bude vztahovat i k mape a to pak vede na zneprehledneni typu
> "guidepost:ref=KK144" atd.
na tu mapku bych se vykašlal, nebo bych jí dal jako samostaný bod, je to
stejný filozofický problém jak restaurace s hotelem.
> A tento rozcestnik ma jeste jednu zvlastnost: cca 50 metru od nej je
> rozcestnik s nazvem "Cihelna", ale referencnim cislem "KK144A", takze
horni
> tabulka ma ref "KK144Am" atd. Videl jsem to u KCT poprve. Viz:
> https://osm.fit.vutbr.cz/fody/files/21726.jpg

Ano při krátkém souběhu  (zjednodušně dvě rozcestní blízko sebe) to KČT
považuje za jeden TIM a má to jedno referenční číslo. Ono se to pak
používá například tak, že na každém tom konci je jen ta "půlka" směrovek
které tam jsou potřeba. Není to častý ale je to správně. Do OSM to dávám
tak že tam dám REF které je na horní tabulce, tj. dal bych tam KK144A (m
už je jen podznak tý směrvny).

> Diky a mejte se,
>
> T.

Víc jsem se v tom zabýval na State of Trails 2019, někde možná visí
nějaké video.
"

Tady: https://openstreetmap.cz/sotm/2018