[talk-cz] WeeklyOSM CZ 444

majka majka.zem+talk na gmail.com
Středa Leden 30 13:05:30 UTC 2019

Díky za Weekly.

"zákaz mapování lesů" v části OSM v médiích byl zajímavý.
Hledala jsem, jestli jsou ta vyjádření jen nějakou novinářskou zkratkou
nebo zkreslením. Bohužel to vypadá, že dotyčný západní Němec co ho ty
noviny citují to myslí vážně. Našla jsem vyjádření z konce roku 2015,
kterým z lesa "vyhání" mapování podle zákona o ochraně přírody. Netuším,
jestli si uvědomuje, že jím požadovaným zákazem mapování nemovitostí "v
cizím majetku", což vypadá na jeho poslední nápad, by v podstatě
zlikvidoval veškeré mapování, protože to se nikdy dříve nedělalo jinak.
Počítám, že tedy jde příkladem a nepoužívá papírové mapy, mapové aplikace
ani navigaci.

Ale nápad, vytvořit úřad pro to, aby postihoval "nelegální" mapování mě
utěšuje v tom, že lidi jsou všude stejní a blbé nápady se rodí všude
stejně.
Představa, jak by na jedné straně taková mapa vypadala (zmapování "jen toho
svého") nebo jak se k tištěné mapě přidává nejen index ulic, ale ke každé
přihazuje i několikasvazková kniha, kde budou kopie souhlasu všech majitelů
každého zmapovaného prvku je docela zajímavá.

Majka