[talk-cz] opět Prušánky

majka majka.zem+talk na gmail.com
Středa Leden 30 18:44:47 UTC 2019

On Wed, 30 Jan 2019 at 18:30, Ladislav Láska <krakonos na krakonos.org> wrote:

> Ahoj,
>
> taky můžeme podat pomocnou ruku a nabídnout vlastní síly k verifikaci.
> Já bych si asi nějaký večer našel na to prohlédnout pár changesetů a
> zverifikovat je. Pokud jsou vyloženě mimo, nejspíš se to pozná rychle,
> pokud jsou k věci, stojí za to se tomu pověnovat.
>
> Teda očekávám, že na to HOT má nějaký verifikační nástroj, který změny
> commitne nebo rejectne? Nikdy jsem s ním nepracoval :-)

Ty Prušánky jsou průser v tom, že ty děcka pouští naprosto
nekontrolovatelně. Tj. nikdo netuší, jací noví uživatelé editují a co
a kde dělají. "Review requested", tj. explicitní požadavek verifikace
z toho má jen jediný changeset, přitom zrovna tohle by alespoň pomohlo
to najít.
To co jsem přidávala, se muselo přes osmcha prohledat stylem nový
mapper > použvá iD konkrétní verze > editace v tom podezřelém časovém
rozmezí, které osmcha umí jen podle dnů. Pokud bych dokázala dohledat
ještě i nastavení iD, tj. locale: cs, dalo by se to vyfiltrovat
poměrně přesně, takhle jsem otevírala jedno po druhém to, co mi to
našlo. To ale přece není způsob, jak by se ten problém měl řešit.
Prvotní zodpovědnost to chce od toho učitele. Já ho chválím, že jim
nabízí "něco nového", ale ten způsob je na bednu.

K verifikaci se klidně připojím, jen v konkrétním případě to znamená
jednoznačně poměrně pokročilou práci přes JOSM - tj. stáhnout si ten
changeset, nacpat ty objekty do TODO pluginu a jednotlivě je
zkontrolovat. Vzhledem k "územní" velikosti některých těch změn se to
asi jinak rozumně udělat nedá, pokud to nechceme revertnout rovnou,
pochybuji že přes iD by to nějak rozumně šlo.
Otázka je, jestli se dostaneme ke všem těm changesetům - tj. jestli je
možné získat jména všech uživatelů z téhle třídy, abychom to
dohledali. To co tady padlo je na školní třídu málo - to by z nich
většina nesměla nic uložit. Až co bude jasné, kdo všechno to je, by
bylo třeba si ty changesety mezi sebou rozdělit pro verifikaci.
Případně se můžeme vybodnout na dohledávání, a můžeme si mezi sebe
rozdělit těch cca 6 uživatelů, o kterých si myslím(e), že se jich to
týká.

Pro budoucnost, pokud s nimi bude rozumná dohoda:
Výhodou HOTOSM je hotový taskman, a nastavená kontrolu předchozích
editací - tj. jeden uživatel si mapuje v přiděleném území, a druhý
uživatel to po něm ručně, pěkně jeden objekt po druhém kontroluje.
Tenhle "validátor" může maximálně přemapovat drobné problémy, nebo ten
úkol vrátit do oběhu - tj. prohlásí to za neplatné, a někdo další to
samé území znovu zmapuje. Žádné nástroje na commit nebo reject změn to
nemá, jen poctivou ruční práci. Nad tím ještě sedí / může sedět
validátor celého projektu. Výhodou ale je, že se tady zkrátka počítá s
tím, že to budou mapovat začátečníci, mají konkrétně označené úkoly
(tj. čtverce na mapě) a je vidět, co kde mapovali. A taky se počítá s
tím, že to někdo bude po nich opravovat (bez přechozí debaty na
changesetech), v extrémním případě to i smaže, pokud to opravdu není k
tomu. Má to i svojí možnost komunikace. Vcelku bych pochybovala o její
úspěšnosti, pokud to nebude rovnou v té hodině - tj. učitel je
nasměruje na konkrétní projekt, nechá je pracovat na jednotlivých
úkolech, nechá je to "commitnout", tj. ukládat častěji a hned je
kontroluje, co, kde a jak dělají.
Zkrátka by tak dostali "ohrádku" kde by si mohli něco mapovat, a
ideálně jejich učitel by to po nich zkontroloval. Ale klidně se jim dá
nabídnout i to, že dají vědět sem, a někteří z nás se jako validátoři
zúčastní. Stejně to pár z nás dělá.

Majka