[talk-cz] název řeky: Dyje 7A

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pondělí Červen 3 14:14:00 UTC 2019

anebo jsem spíše někomu pošramotil nabubřelé ego neschopné strávit, že udělal
blbost

a tím nemyslím ani tak samotné pojmenování (pořád ještě můžeme najít někoho
místního, kdo tomu tak říká, i když pak bych já osobně uvažoval nad loc_name),
jako spíše způsob, jakým k němu dospěl ... či máme pro tvrzení, že se to tam
jmenuje "Stará Dyje", jiný zdroj, než mapy.cz a Google, ze kterých nesmíme
opisovat?

- pokud ne, očekávám, že to z name zmizí stejně rychle, jako se to tam
objevilo ...

odkazovaný článek na Wiki jasně mluví o korytě, které se vyskytuje o 15 km
jinde(!)

- a odkazoval jsem jej proto, abych ilustroval, že nám vymyšlený název jenom
udělá bordel v datech; když někdo bude hledat Starou Dyji, a místo u Lednice
mu ji to najde u Věstonic, tak mu to asi moc nepomůže ... jasně, je potřeba s
tím počítat, že zeměpisné názvy nemusí být unikátní, ale to, že nám tu po
předcích zbyly desítky Nových Vsí apod., neznamená, že v tom musíme dělat
bordel ještě větší

jinak též
http://www.mrsbrno.cz/index.php/14-mimopstruhove-reviry/209-dyje-4d (tam
pojmenování obchází jako "staré koryto Dyje") a již zmiňovaný ČÚZK nebo
DIBAVOD

K.