[talk-cz] Kvartální pivo 5.6.2019 - Praha

Pavel Zbytovský zbytovsky na gmail.com
Pátek Červen 7 12:15:54 UTC 2019

Ahoj,

zde krátký report z Pražského OSM piva.

*- za komunitu:* Petr Schonman, Já (zbycz), Jirka (qeef) z MissingMaps,
Milancer  + o kousek později dorazil i Gorn a David Kocich

*- návštěva:* Tomáš Tvrzský - šéf společnosti Dynavix, která vyrábí
oblíbenou aplikaci na OSM podkladech (kterou jsme bohužel nikdo neznali)

*téma: Dynavix*

 - někteří možná znají jako tu aplikaci, kde mluví Pavel Liška (ano,
opravdu to je ona)

 - v Čechách od doby vydání první verze Dynavix (2005) cca 100k uživatelů,
více používané ještě v Německu a Polsku. Itálie

 - komplet data OSM + v Praze 3D budovy od IPR, dopravní data Inrix (mají v
čr 150k fleetových vozidel)

 - rádi by hlásili chyby do OSM - jak?

 - zejména jim chybí maxspeed a radary

 - navrhujeme do poznámek s hashtagem #dynavix

   - Martin připomíná nějaký strojově čitelný formát

   - Gorn připomína, zmínit name a osmid (Maps.me kdysi tuhle referenci
neobsahoval)

 - Pavel zmiňuje, že v aplikaci je dobrý přehled, jak se chovat při setkání
s policií aneb "Policista není váš přítel"

*- téma: Školení OSM na ČVUT* - asi už příště nebude, geocacheři jsou
poněkud nevděční :-)

*- téma: Missing maps*

*téma: Mapathon v Praze*

- gorn vyzývá pražské mappery, kteří by se chtělI podílet na mapathlonech v
praze aby se ozvali. Jeden z prvních kroků by zřejmě byly diskuze o co
nejefektivnějším modelu mapathlonu. Další lidi a místo následně nebude
problém zajistit

- pro vyšší efektivitu - možnost jeden sedí doma + druhý v terénu spojený i
s videem (na začátku třeba jen jeden člověk)

- Jirka by mohl doporučit cca 7 lidí z MissingMaps se zájmem o pokročilé
mapování

  - rádi bychom, aby se pokročilejší mappeři z Missing Maps mapathonů měli
stále kde a co přiučit

  - jedním ze způsobů jak na to, jsou malé mapathony (5 - 10 lidí)

  - k diskuzi jsou témata malých mapathonů a “školitelé”, kteří budou
schopni téma vysvětlit

  - konkrétně Gornův nápad s “field mapping” je skvělý, protože “field
mapping” se dělá i v humanitárním mapování, ale účastníci mapathonů se k
tomu nedostanou

*- téma: **ideditor se strava heatmap*
<https://osm.zby.cz/id-strava/#background=Bing&disable_features=landuse,boundaries,others&map=14.91/50.0966/14.3308&overlays=strava-cz>
- milancer prosí o přidání dvou vrstev nových leteckých snímků Maxar
standard a premium

Zápis jsem vytvořil já, ostatní měli možnost ho před posláním upravit.
Bylo to fajn, zas brzy na viděnou :-)

P.