[talk-cz] path nebo footway?

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pondělí Březen 25 13:25:03 UTC 2019

Ahoj,

typický problém snahy naroubovat UK rozdělení na celý svět. Někdy to prostě
lokálně nefunguje a je potřeba se dohodnout na vhodné definici.

U nás jsme se shodli na footway -> chodník, path -> pěšina. Kde chodník je
záměrně postaven a bývá trvalejšího charakteru a může mít různé povrchy -
asfalt, beton, dlažba, štěrk, různé drtě. Kdežto pěšina je jen tak nadivoko
vyšlapaná, většinou hliněná nebo hlína s něčím.

Jinak souhlasím s Mirkem, tohle klidně může být i highway=service.

Marián

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Pilát <pavel.pilat na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 25. 3. 2019 13:27:00
Předmět: [talk-cz] path nebo footway?

s místním kolegou mapperem řešíme krátký úsek mezi cyklostezkou a lávkou
https://www.openstreetmap.org/way/60084004
(https://www.openstreetmap.org/way/60084004)  (a vlastně i lávku samotnou).

Mě překvapilo, že to označil jako highway=path, já jsem zas přesvědčen, že
je to footway.

Co si o tom myslíte? Ne že by  se kvůli takové maličkosti zbořil OSM svět :-
), ale rád bych věděl, jestli se mýlím, abych chyby nedělal i v budoucnu.

Tady jsou fotky z místa - https://photos.app.goo.gl/qWnwS7jiB5TiLPJe9
(https://photos.app.goo.gl/qWnwS7jiB5TiLPJe9)

A naše diskuse u changesetu - https://www.openstreetmap.org/changeset/
66069512(https://www.openstreetmap.org/changeset/66069512)