[talk-cz] Spolupráce s ČD, a.s.

Pavel Zbytovský zbytovsky na gmail.com
Pátek Březen 29 16:40:26 UTC 2019

Ahoj,

včera jsme si s panem Mencem zavolali - ukázalo se, že si konferu
nepřihlásil, takže náš mail thread <https://openstreetmap.cz/talkcz/c2788>
nečetl.

Přeposílám tedy informace z hovoru:

   - České Dráhy budou brzy spouštět mobilní aplikaci na podporu turistiky
   s vlakem v ČR
   - zajímá je, jak dostat české turistické trasy do jejich aplikací pro
   iOS a Android (backend mají nějak pořešený)
   - navrhuje setkání někdy v příštím týdnu v Praze na GŘ (budova mezi
   Těšnovem a Vltavou) - ideálně máme navrhnout tři termíny
   - máme se dohodnout jak bychom si představovali spolupráci - říkal jsem,
   že cíl OSM je být vidět a být používano - pan Menc navrhoval, že bychom
   mohli být oficálním partnerem projektu

Můj pohled:

   - nejsnazší by bylo asi přidat rastrový overlay pouze s trasami (třeba
   jako tahle vrstva [1]) nebo prostě použít celou mtbmap [2], jenže ta je pro
   veřejnost možná krapet nepřehledná
      - v tomto případě by pravděpodobně muselo dojít ke kopii tiles (~300
      GB) na servery ČD, aby nám to jejich uživatelé neshodili
      - záleželo by ovšem na autorech těchto dvou vrstev
   - další možnosti jako vlastní render jsou asi ku probrání - ale
   potřebují to trochu asap :)
   - setkání v příštím týdnu se mi hodí kdykoliv (krom pátku - kdy jsem
   pracovně v Brně)
      - *Otázka: Měl byste někdo zájem se s ČD setkat?*
   - spolupráci si dokážu představit tak, že dodáme renderované dlaždice a
   budeme v partnerech jako "OpenStreetMap Česká republika z.s." + logo + link
      - případně můžeme zvážit návrh o nějaký finanční příspěvek na chod
      české komunity či dotyčných serverů

Hezký víkend,
Pavel

[1] https://openstreetmap.cz/#map=14/49.9454/14.1782&layers=wK