[talk-cz] Kontejnery na sklo (glass/glass_bottles)

Vladan Kudláč vladankudlac na gmail.com
Neděle Listopad 17 21:37:31 UTC 2019

Zdravím,
na osmose jsem si všiml, že pro všechny kontejnery [recycling_type=container] + [recycling:glass=yes] generuje:
,,Pravděpodobně jen pro lahve, ne pro jakýkoli druh skla“ a radí použití výhradně [recycling:glass_bottles=yes].

V Brně a okolí je to nechtěný návrh, protože typicky jsou kontejnery nejen pro lahve a na vesnicích se dá otevřít rovnou celé víko (stejně jako papír) a tak jsem otevřel issue po vzoru Poláků: https://github.com/osm-fr/osmose-backend/issues/691 <https://github.com/osm-fr/osmose-backend/issues/691>

Zde jsem byl poučen, že interpretace na wiki (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Drecycling) je nepřesná, zato ta jejich je správná. Pro mě je wiki svatá. Současnou situaci vnímám jako chybu, otázkou je, kde je.

Jak byste mapovali kontejner popsaný zde? https://jaktridit.cz/cz/trideni/jak-spravne-tridit---barevne-kontejnery/sklo <https://jaktridit.cz/cz/trideni/jak-spravne-tridit---barevne-kontejnery/sklo>
Použít [recycling:glass=yes] / [recycling:glass_bottles] / [recycling:normal_glass]?

Chce to buď souhlasit varováním Osmose a přejmenovat zavádějící hlášku ,,Pravděpodobně jen pro lahve…“ a zároveň upravit wiki.
Nebo toto varování pro ČR zakázat (a to i v případě že by byla situace nejednoznačná).

—
Vladan Kudláč