[talk-cz] SotM deníček - den druhý

xkomczax na centrum.cz xkomczax na centrum.cz
Neděle Září 22 19:33:37 UTC 2019

Ahoj,

díky Pavlovi za doplnění linku na live stream! Za dnešek:

* zatím nejtechničtější přednáška o tvorbě map pomocí AI byla od týpka z
IBM (bohužel, nenahrávaná)

* za shlédnutí stojí přednáška "Bringing Validation to Users:
Integrating Quality Assurance Checks into Map Editors"

* moc hezky jsem si popovídal se zástupcem italské OSM komunity. Ta je
registrovaná jako local OSM chapter skrze Wikimedia Italia (!!!).

* a na závěr jsem navštívil dvě přednášky, které si brali na paškál
současný stav datového modelu OSM. Oba návrhy, jak ten od Martina
Lucase-Smitha, tak od Ilji Zverva, jsou asi kroky správným směrem, ale
osobně bych rád slyšel něco víc revolučnějšího (loni se diskutoval
datový model podobný Wikidatům). Nicméně i tato "drobná" vylepšení by
IMHO byla krokem správným směrem ;-)

* co potěšilo na výstavě plakátů byla povědomě vypadající mapa ze
Slovenska - zmenšenina viz příloha :-)

Jirka