[talk-cz] SotM deníček - den třetí

xkomczax na centrum.cz xkomczax na centrum.cz
Pondělí Září 23 21:08:23 UTC 2019

Naposledy ahoj,

dnes to bude stručnější, protože ráno jsem se ještě snažil nachystat na
prezentaci co to šlo a pořád dokola ji pročítal, tak jsem toho moc
nestihl. Nicméně, hodně zajímavé byly Lightening talks VII, kde mluvil
SK53 o mapování poštovních schránek v UK (všichni, co mapují schránky v
ČR by měli shlédnout - máme toho ještě hodně co dohánět :-D), pak člověk
z Geofabriku představoval OSMInspector pro hledání chyb v routovacích
relacích a na to navazoval poslední příspěvek, ve které padl návrh na
zrušení routovacích relací (tj. veřejná doprava, cyklotrasy, pěší trasy,
...) jak je známe a jejich nahrazení systémem "routovacích relací", ve
kterých by byly jen body, přes které se má jít a o výběr cesty by se
staral hledač tras.

Johan Wiklund představoval otevřené řešení, které používají pro veřejnou
dopravu v Norsku. Je to podobný systém (částečně stejný), co mají v
Helsinkách (o tom loni mluvil Markku Huotari - ten tam byl i letos - moc
fajn člověk, dá se s ním skvěle pokecat o všem možném). Tak jsem se
zasnil o tom, že bychom něco podobného měli v ČR... Mimochodem, i
spolková země Bádensko-Württembersko (kde leží Heidelberg), používá OSM
kde to jenom jde a zároveň přispívá zpět. No nic, jdu snít dál...

A nakonec menší sebepropagace: moji přednášku najdete na
https://www.youtube.com/watch?v=GELhDZLtSMI , slidy jsou na
https://www.slideshare.net/MapTiler/osm-vector-tiles-in-custom-coordinate-systems-sotm-2019-175139514

Zbytek přednášek, co jste nestihli live, lze najít na adrese
https://media.ccc.de/c/sotm2019

Mějte se a příští rok třeba někdo přidá své poznatky z Kapského Města ;-)

Jirka