[talk-cz] jak mapovat chodníky

Martin Pavlásek tuzticzka na gmail.com
Pondělí Duben 27 09:51:33 UTC 2020

Ahoj,

všiml jsem si, že v menších obcích často chybí zmapovat chodníky. Zkusil
jsem dva doplnit:
https://www.openstreetmap.org/way/791086172
https://www.openstreetmap.org/way/791086173

GPS má typicky přesnot max. 3m, což je výrazně víc, jak šířka samotného
chodníku, takže jsem ji do mapy zakreslil tak nějak od oka a vzdálenost
od vozovky jsem odhadl s pomocí nástroje pro měření vzdáleností.

U toho jsem si uvědomil, že vektor vozovky je čára, která nemá sama o
sobě šíři a jde o osu (středovou čáru), tudíž chodník musí od ní být
trochu vzdálený. Zakreslil jsem ho necelých 6m od té středové čáry, ale
říkal jsem si, že na to (doufám) bude nějaký lepší způsob. Wiki [wiki]
jsem si přečetl, ale nic k tomu jsem tam nezjistil..

Je v pořádku chodníky (těsně sousedící s vozovkou) kreslit takhle ručně?

Díky za tipy :-)
Martin

[wiki] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:highway%3Dfootway